שנה לאחר רכישת השליטה ע"י רמי לוי: קופיקס מכרה מניות רמי לוי ב-20 מיליון שקל

חברת בתי הקפה והמרכולים קופיקס מכרה נתח של פחות מ-1% ממניות רשת רמי לוי, בעלת השליטה בה, בעסקאות מחוץ לבורסה, לפי מחיר מניה של קצת יותר מ-184 שקל, המשקף הנחה של 3.5% על שווי המניה הבוקר

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

חברת בתי הקפה והמרכולים קופיקס עדכנה הבוקר (ב') על מכירת נתח של פחות מ-1% ממניות רשת רמי לוי, בעלת השליטה בה, בעסקאות מחוץ לבורסה תמורת כ-20 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של קצת יותר מ-184 שקל - המשקף הנחה של כ-3.5% על שווי המניה הבוקר. 

מניית רמי לוי  עולה היום בבורסת תל-אביב כ-1.5%.

קופיקס , הפועלת בתחום בתי הקפה ותחום המרכולים ומציעה את מוצריה במחירים מוזלים, נסחרת בבורסה בשווי של כ-120 מיליון שקל, אחרי עלייה של כ-15% שרשמה מנייתה מתחילת השנה.

המניות הנמכרות הוקצו לקופיקס על-ידי רמי לוי בתחילת החודש - שנה לאחר השלמת הקצאת נתח של כ-20% ממניות קופיקס לרשת רמי לוי, ומנגד הקצאת כ-0.8% מניות רמי לוי לקופיקס, כחלק מרכישת השליטה של קופיקס על-ידי רמי לוי.

במסגרת הסכם ההקצאה ניתנה לרמי לוי אופציה שמומשה, להקצאה נוספת של מניות קופיקס, שתהווה לאחר מימושה 50.01% ממניות קופיקס, ונקבע כי בתמורה לה תקצה רמי לוי ממניותיה לקופיקס "על-פי נוסחה שנקבעה". האופציה מומשה, וכתוצאה מכך גדלה החזקת קופיקס במניות רמי לוי ל-1.4% טרם המכירה הנוכחית.

בסיכומה של 2018 דיווחה קופיקס על רווח הון של קרוב ל-4 מיליון שקל, שנבע "בעיקרו מעליה בשער המניה של מניות רשת רמי לוי המוחזקות על-ידי החברה אשר הוקצו לחברה במסגרת עסקת רמי לוי". למרות זאת, הפסדיה השנתיים של קופיקס גדלו ב-160% והתקרבו ל-7 מיליון שקל, אחרי הפסד של קרוב ל-8 מיליון שקל בתחום בתי הקפה והפסד של כ-4.5 מיליון שקל ברשת המרכולים.