דרמה בלב פריז: שריפת ענק פרצה בכנסיית נוטרדאם, אחד מסמליה של צרפת

כוחות הכיבוי הצרפתים השיגו שלטה על השריפה, שפרצה בכנסיית נוטרדאם בפריז • הכנסייה הייתה בשיפוצים ולפי המשטרה הצרפתית ייתכן ויש קשר בין השריפה לבין עבודות השיפוץ • לא דווח על נפגעים, אבל הנזק - עצום

השריפה בנוטר דאם / צילום: רויטרס
השריפה בנוטר דאם / צילום: רויטרס

אתר CNBC דיווח הבוקר (ג') כי לפי שירותי הכבאות הצרפתיים כנסיית נוטרדאם ניצלה ממה שהם מכנים כ"אסון טוטאלי", זאת לאחר השריפה שכילתה את גג הכנסייה והצריח. 

כוחות הכיבוי הצליחו להשתלט על השריפה שפרצה אתמול (ב') בקתדרלת נוטרדאם בפריז. בשעות בין ערביים פרצה שריפה במבנה שנחשב לאחד מסמליה של הרפובליקה הצרפתית, ושעובר בימים אלו שיפוצים. לפי המשטרה הצרפתית ייתכן ויש קשר בין השריפה לבין עבודות השיפוץ.

כוחות כיבוי אש הגיעו למקום והחלו בכיבוי השריפה אך התקשו להתגבר על האש. לא דווח על נפגעים. עם התפתחות השריפה מגדל הכנסייה קרס. פקיד משרד הפנים הצרפתי אמר כי "הכבאים לא יוכלו להציל את קתדרלת נוטרדאם". 

כנסיית נוטרדאם נחשבת לאחד מסמליה הגדולים של פריז. בנייתה של הקתדרלה החלה בשנת 1163 והושלמה בסביבות 1345. כ-12 מיליון איש מבקרים בקתדרלה מדי שנה. משמעות שמה של הקתדרלה בצרפתית היא "גבירתנו", על שם מרים, אם ישו. הקתדרלה נחשבת ללבה ההיסטורי של העיר ולאחד מסמליה המפורסמים.

בתוך כך, נשיא צרפת עמנואל מקרון דחה את הנאום שתוכנן להיום בשל השריפה. מקרון אמור היה לדבר על מחאת האפודים הצהובים ותגובתו להפגנות.

הנשיא האמריקאי דונלד טרמאפ קרא לפעול מידית ולהשתמש במטוסי כיבוי.