ההחלטה למכור את השליטה בקבוצת בזק לסרצ'לייט התקבלה ברוב קולות של מחזיקי אג"ח אינטרנט זהב

בתום מאבק ממושך בין קרן ההשקעות האמריקאית סרצ'לייט ואיש העסקים גד זאבי, מחזיקי אג"ח אינטרנט זהב הצביעו בעד הצעת ההשקעה בפירמידת בזק שהגישה סרצ'לייט, שמשקפת ודאות גבוהה יותר • 85% מבעלי האג"ח הצביעו בעד מתן בלעדיות לסרצ'לייט והנחו את החברה להתקדם מול הקרן • בזק מזנקת 6%

מחזיקי איגרות החוב של אינטרנט זהב  הצביעו היום (ג') בנוגע להצעת ההשקעה המועדפת עליהם - זו של איש העסקים גד זאבי או זו של קרן ההשקעות מארה"ב סרצ'לייט. בתום מאבק ממושך, 85% מבעלי אגרות החוב הצביעו בעד מתן בלעדיות לסרצלייט והנחו את החברה להתקדם מול סרצלייט, שהציעה לקנות ממנה את השליטה בביקום .

מניית בזק מזנקת בתגובה ביותר מ-6% במחזור מסחר שעולה על 80.7 מיליון שקל, איגרות החוב של אינטרנט זהב מזנקות בכ-10%.

במהלך היום ניסה גד זאבי לשפר הצעתו מספר פעמים ובין היתר זאבי העמיד מכתב כוונות מ-AON למימון של עד 700 מיליון שקלים בדקות האחרונות של המכרז. ל"גלובס" נודע, כי למרות שיעורי ההחזר הגבוהים יותר בהצעת זאבי, מוסדיים גדולים שמחזיקים באגחים של אינטרנט זהב נטו דווקא לטובת סרצלייט, לאור העובדה שסרצלייט סיימו את בדיקות הנאותות בבזק , וזאבי עדיין לא התחיל אותן, וכן הוודאות לסגירת עסקה שבעיניהם גבוהה יותר בהצעת סרצלייט. להערכתם, הצעה זו משקפת ודאות גבוהה יותר. 

אינטרנט זהב שולטת (52%) בביקום (בי קומיוניקיישנס), בעלת השליטה בקבוצת בזק. גם אינטרנט זהב וגם ביקום עצרו את התשלומים למחזיקי איגרות החוב שלהן על רקע המחיקות החשבונאיות בבזק עצמה.

אתמול (ב') פורסם ב"גלובס" כי אסיפת האג"ח שנערכה אתמול הייתה סוערת, ובה הציגו נציגי סרצ'לייט וגד זאבי את הצעותיהם. עוד פורסם כי המומחה הכלכלי רו"ח אבישי עובדיה (אשר מונה כמומחה מטעם בית המשפט לבחינת הסדר החוב באינטרנט זהב) הביע את עמדתו שהצעת זאבי טובה יותר, ותשקף החזר חוב של כ-60% לעומת כ-50% בהצעת סרצ'לייט. אינטרנט זהב חייבת למחזיקי האג"ח שלה כ-730 מיליון שקל, ובקופתה כ-135 מיליון שקל.

הצעת סרצ'לייט כללה תשלום של 165 מיליון שקל לאינטרנט זהב בתמורה למניות ביקום שברשותה, וסכום נוסף בסך 60 מיליון שקל שיועבר להם במזומן או במניות ביקום, ובסה"כ 225 מיליון שקל. המשמעות היא החזר של כ-360 מיליון שקל למחזיקי אג"ח אינטרנט זהב (כולל הכסף בקופה), כלומר כמחצית מהיקף החוב של החברה כלפיהם.

זאבי מצידו הציע לרכוש את הבעלות על אינטרנט זהב בתמורה ל-300 מיליון שקל; סכום זה ישמש את אינטרנט זהב לצורך ההשקעה בביקום במסגרת גיוס הון. למחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב תונפק סדרת אג"ח חדשה (בסך 300 מיליון שקל). בנוסף מציע זאבי מנגנון אפסייד המבוסס על מחיר מניית בזק, כאשר לפי מודל בלאק אנד שולס שווי האפסייד מגיע לכ-30 מיליון שקל. בסך הכול מגיע ההחזר לכ-465 מיליון שקל.