מסע הבלוקצ'יין נמשך: האחים אסיא השיקו את בורסת הקריפטו הבינלאומית eToroX

הבורסה החדשה מאפשרת מסחר ב-10 מטבעות דיגיטליים הצמודים למטבעות ממשלתיים וב-6 מטבעות קריפטו • eToroX, זרוע הבלוקצ'יין של eToro, היא אחת מפלטפורמות הקריפטו הראשונות הפועלות באישור הרגולציה של גיברלטר

רונן (מימין) ויוני אסיא / צילום: איל יצהר
רונן (מימין) ויוני אסיא / צילום: איל יצהר

האחים יוני ורונן אסיא, מייסדי חברת eToro, ממשיכים בהרחבת פעילות הבלוקצ'יין שלהם, שעליה סיפרו בראיון ל"גלובס" לפני כשלושה חודשים: היום (יום ג') השיקה eToroX, זרוע הבלוקצ'יין של איטורו, בורסה בינלאומית למטבעות קריפטוגרפיים, שתאפשר בין השאר גם מסחר במטבעות דיגיטליים "יציבים" (Stablecoins) הצמודים למטבעות ממשלתיים (מטבעות FIAT).

בבורסה החדשה נסחרים כיום 16 צמדי מטבעות קריפטו-פיאט, שבעתיד יורחב מספרם ל-37. בתוך 16 צמדי המטבעות הנסחרים כעת בבורסת eToroX נכללים: 8 מטבעות "יציבים" צמודי-פיאט (הצמודים לדולר ארה"ב, אירו, ליש"ט, ין יפני, פרנק שוויצרי, דולר ניו זילנדי, דולר קנדי ודולר אוסטרלי); שני מטבעות "יציבים" צמודי-מתכות (צמוד לזהב וצמוד לכסף); ושישה מטבעות קריפטו - ביטקוין (BTC ), ריפל (XRP ), לייטקוין (LTC ), דאש (DASH ), ביטקוין קאש (BCH ) ואת'ריום (ETH).

"אנו נמשיך לחדש את eToroX כדי להוסיף לה עוד תכונות ונכסים נוספים", אמר היום יוני אסיא, מנכ"ל ומייסד משותף של איטורו, כשהציג את זירת המסחר החדשה בכנס הבלוקצ'יין בפריז (Paris Blockchain Week Summit). בתוך כך, אתמול דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס" כי צרפת אימצה בשבוע שעבר רגולציית קריפטו חדשה וכעת היא קוראת לאיחוד האירופי ללכת בעקבותיה.

מאיטורו נמסר כי eToroX היא אחת מפלטפורמות הבלוקצ'יין הראשונות הפועלות באישורה של מועצת השירותים הפיננסיים של גיברלטר (GFSC). דורון רוזנבלום, מנכ"ל eToroX, אמר: "אנו גאים להיות אחת החברות הראשונות בעולם שמקבלות רישיון לנכסים קריפטוגרפיים, ואחת מתוך מעט מאוד חברות שרשאיות לנהל שירות המרה בעולם הקריפטו".

יוני אסיא אמר בעקבות השקת בורסת eToroX: "בדיוק כפי ש-eToro פתחה את השווקים המסורתיים למשקיעים, אנחנו רוצים לעשות אותו דבר בעולם המטבעות הדיגיטליים. אנחנו רוצים להנגיש נכסים קריפטוגרפיים לקהל רחב יותר ולאפשר להם לסחור בביטחון. זה העתיד של הכלכלה העולמית. בסופו של דבר, הבלוקצ'יין יבלע לתוכו שירותים פיננסיים מסורתיים באמצעות טוקניזציה - המרה לנכסים דיגיטליים".

לפני כחודש, כפי שדיווחנו ב"גלובס", השיקה איטורו פלטפורמת מסחר וארנק קריפטו עבור 32 מדינות וטריטוריות בארה"ב, שבהן היא מאפשרת למשקיעים האמריקאים לסחור ב-13 מטבעות דיגיטליים.

במארס 2018 השלימה eToro סבב גיוס של 100 מיליון דולר, שלדבריה, נועד להמשך התרחבות לשווקים חדשים, מחקר ופיתוח בתחום הבלוקצ'יין. על פי הערכות בשוק, הגיוס, שאותו הובילה חברת ההחזקות הסינית China Minsheng Financial, שיקף לחברה של האחים אסיא שווי של 800 מיליון דולר. eToro מעסיקה כ-570 עובדים בעולם, מתוכם כ-350 במשרדים במגדל צ'מפיון מוטורס בבני ברק.