דרעי: ש"ס המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה, תקבל את המגיע לה

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר הערב כי ההישג הגדול הוא שש"ס עלתה במנדט אחד והפכה למפלגה השלישית בגודלה בכנסת והשנייה בגודלה בקואליציה • עוד אמר כי ש"ס תהיה "המזוזה של הליכוד" ותדאג יחד עם יהדות התורה ואיחוד מפלגות הימין לשמור על צביונה היהודי מסורתי של מדינת ישראל

אריה דרעי נואם בכנס ש"ס הערב / צילום: יעקב כהן
אריה דרעי נואם בכנס ש"ס הערב / צילום: יעקב כהן

ש"ס חגגה הערב (ג') במעלה החמישה את הצלחתה בבחירות, שמונה מושבים בכנסת, לאחר שרוב הסקרים צפו כי תתקשה לעבור את אחוז החסימה.

יו"ר ש"ס אריה דרעי, שעיקר ההצלחה נזקף לזכותו אמר כי ההישג הגדול הוא שש"ס עלתה במנדט אחד והפכה למפלגה השלישית בגודלה בכנסת והשנייה בגודלה בקואליציה למרות שגם הליכוד עלה בכוחו באופן דרמטי. הוא ייחס את ההצלחה הגדולה של הליכוד לנתניהו ואמר כי ברור שהציבור המזרחי רצה להגן על מנהיג הימין מול הרדיפה נגדו.

בנאומו גילה דרעי כי כבר ישב עם נתניהו לשיחה ראשונה וכי רוח הדברים היא שש"ס כמפלגה שהצהירה נאמנות לנתניהו מתחילת הבחירות תקבל את התגמול המגיע לה, כמובן גם לאור גודלה וחשיבותה. דרעי לא התייחס ישירות לחוק הגיוס, המסתמן כסלע המחלוקת העיקרי להקמת הקואליציה, אך אמר שש"ס לא תיתן לפגוע בלומדי התורה ואלה ימשיכו בלימודם ללא הפרעה. עוד אמר כי ש"ס תהיה "המזוזה של הליכוד" ותדאג יחד עם יהדות התורה ואיחוד מפלגות הימין לשמור על צביונה היהודי מסורתי של מדינת ישראל. בין השאר ציין את המאבק נגד חילול שבת, המאבק על אופי התפילות בכותל, קדושת המשפחה ומעמד הרבנות הראשית.

אריה דרעי נואם בכנס ש"ס הערב / צילום: יעקב כהן
 אריה דרעי נואם בכנס ש"ס הערב / צילום: יעקב כהן

עוד ציין דרעי כי ש"ס תהיה הסמן החברתי של הממשלה ותדאג למנוע גזירות נגד החלשים. הוא הביע תמיהה כיצד מפלגות קטנות כמו כולנו וישראל ביתנו דורשות תיקים כבדים כמו האוצר והביטחון וייחס את המנדט השמיני שקיבלה יהדות התורה להסכם העודפים שהעניק למפלגה החרדית האחות עוד 4600 קולות.

דרעי נשמע בטוח במיוחד בכך שתוקם קואליציה של הימין והחרדים עם 65 קולות "קואליציה יציבה וחזקה" כדבריו ולא העלה כלל את האפשרות של כישלון בהקמת הקואליציה או בחירות חדשות. גם בדברי דרעי כבדברי אביגדור ליברמן אמש ניכר הביטחון הרב שהממשלה אכן תוקם.

ליברמן אמר אמש כי ידון בבעיות גם עם ראשי המפלגות החרדיות בהתכוונו בעיקר לדרעי, דרעי היום לא הכחיש כי בכוונתו לדבר עם ליברמן בסוגיות שבמחלוקת. אין זה אומר שהקואליציה תוקם עד סוף השבוע אך נראה כי בסוף החודש בישיבה הראשונה של הכנסת ה-21 תוצג הממשלה החדשה.