מיקסום פוטנציאל: סטארט-אפ ניהול האירועים והנטוורקינג שגייס 27 מיליון דולר

ביזאבו פיתחה פלטפורמה לניהול ושיווק של כנסים ואירועים עסקיים שנותנת פתרון ניהול יעיל של תהליכי הרישום לאירועים, אפשרות לבנות קהילות נטוורקינג, ואנליזות עסקיות למארגני האירועים ונותני החסויות • הגיוס הנוכחי מכפיל את סך ההשקעות בחברה העומד כיום על 56 מיליון דולר

בועז כץ, ערן בן שושן ואלון אלרואי, מייסדי ביזאבו / צילום: ביזאבו
בועז כץ, ערן בן שושן ואלון אלרואי, מייסדי ביזאבו / צילום: ביזאבו

חברת ביזאבו (Bizzabo), אשר פיתחה פלטפורמה לניהול ושיווק של כנסים ואירועים עסקיים, הודיעה היום (ד') על השלמת סבב גיוס חמישי של 27 מיליון דולר. הגיוס מכפיל את סך ההשקעות בחברה, העומד כיום על 56 מיליון דולר. את הסבב הובילו הקרנות ויולה צמיחה (Viola Growth) ו-Next47 של Siemens, והשתתפו בו משקיעים קיימים בחברה.

ביזאבו הוקמה ב-2011 על-ידי ערן בן שושן, אלון אלרואי ובועז כץ, והיא נועדה לאפשר ניהול יעיל של תהליכי הרישום לאירועים, אפשרות לבנות קהילות נטוורקינג, ואנליזות עסקיות למארגני האירועים ונותני החסויות. באי האירועים יכולים לעדכן דרך האפליקציה את כוונתם להיות נוכחים בכנס ולהתעדכן בלו"ז הכנס וברשימת באי הכנס, כדי שיהיו מיודעים מראש לגבי נטוורקינג והיכרויות מקצועיות שיוכלו לעשות במהלך האירוע. בצד העסקי, החברה מאפשרת למארגנים, נותני חסויות ומציגים להגיע לקהל שלהם, וכן להגביר את הנראות וההשתתפות של המבקרים.

כיום, החברה מעסיקה 120 עובדים כאשר 45 מהם בתל אביב והיתר בניו יורק. למרות העובדה שבסיס החברה בניו יורק גדול מבישראל, מנכ"ל החברה, בן שושן מבטיח ש"ישראל תמיד תמשיך להיות מקום חזק עבורינו כי אנחנו ישראלים ואנחנו מאמינים בלבנות חברות ישראליות ולהגדיל את השוק בארץ". ההשקעה תשמש את ביזאבו להגדלת כח האדם שלה בעשרות עובדים במהלך השנתיים הקרובות. בנוסף, בביזאבו מעוניינים להשתמש בכספי הגיוס להמשך פיתוח הפלטפורמה, עם דגש על פרסונאליזציה של חווית הכנסים עבור המשתתפים, על ידי פיתוח יכולות טכנולוגיות המבוססות על ניתוח ביג דאטה, למידת מכונה ובינה מלאכותית.

"אנחנו מאוהבים בעולם הכנסים כי אנחנו מאמינים שהמפגש בין אנשים הוא אחד הדברים הכי עוצמתיים שיש, אבל ביחס לטכנולוגיות שקיימות היום הכנסים מתנהלים באופן מיושן ולא יעיל", אומר בן שושן, בשיחה עם "גלובס". "כל הדאטה על הכנסים שיושב אצלנו על הפלטפורמה, מאפשר לנו להתחיל להפעיל יישומים של למידת מכונה וליצור פרופיל למשתתפים בכנסים, וכך להציע להם תוכן שמעניין אותם וחיבורים לאנשים שרלוונטיים עבורם".

לדבריו, "ברגע שכל נושא ניהול הכנסים יהיה הרבה יותר מונע דאטה, גם מארגני הכנסים יוכלו לעשות קמפיינים שיווקיים יותר מצליחים. ביזאבו מתחברת לכל המערכות בארגון ויכולה להגיד לארגון שלקוח שהשתתף בכנס שלו יהיה יותר מעניין במוצר מסויים. ביזאבו יודעת לקחת את כל המסע של הלקוח מכל מערכות הארגון, ולהבין את ההשפעות העסקיות של האירוע גם מחוץ לאירוע". הוא מספר כי ביזאבו החלה לפתח את היכולות הללו וכי הגיוס נועד להעמיק ולשכלל אותן.

בנוגע לסכום הגיוס בסבב זה, הכפול מכלל גיוסי החברה עד כה, אומר בן שושן: "קרו כמה דברים בתעשייה שלנו: המשקיעים התפקחו והבינו שזה שוק ענק שאין בו פתרונות טכנולוגיים. קרן הפרייבט אקוויטי ויסטה פרטנרס רכשה חברת לגאסי בשם סיבנט מהתחום שלנו ב-1.7 מיליארד דולר לפני 3 שנים. הדבר השני הוא שביזאבו צומחת בקצב מאוד גבוה, וכשמשקיעים הסתכלו עלינו הם ראו שיש להם הזדמנות להכנס לחברה שתהיה מובילת שוק". לדברי בן-שושן, בשנה האחרונה הכנסותיה השנתיות של ביזאבו הוכפלו ביחס ל-2017. עוד הוא מספר כי מאז הוקמה החברה ועד היום אורגנו אלפי כנסים ואירועים על גבי הפלטפורמה, והשתמשו בה לקוחות דוגמת Adobe, Bank of Ireland, Gainsight, Electronic Art ו-Hubspot.

חברות מבינות שבכדי להבטיח את הצלחתם של אירועים מקצועיים ואת היכולת למקסם את הפוטנציאל השיווקי הטמון בהם, הן זקוקות לפתרון טכנולוגי שמבוסס על גישה הוליסטית אשר מבטיחה לא רק חוויה איכותית אלא גם תורמת להשגת היעדים השיווקיים והעסקיים", מסר רפי כרמלי, שותף בקרן ויולה צמיחה, בהודעת החברה על הגיוס. "לאחר שבחנו את הפתרונות הקיימים בשוק אנו מאמינים שרמת החדשנות שמציעה ביזאבו יחד עם צוות ההנהלה החזק יאפשרו לה להיות מובילת קטגוריה והסיבוב הנוכחי יעניק לה את הכלים לעשות זאת".

ביזאבו - תעודת זהות

תחום עיסוק: פלטפורמה לארגון אירועים וכנסים מקצועיים

הקמה: 2011

מייסדים: ערן בן שושן, אלון אלרואי ובועז כץ

עובדים: 120, מתוכם 50 בישראל

משרדים: תל אביב וניו יורק

גיוסי הון: 56 מיליון דולר

משקיעות בולטות: הקרנות ויולה צמיחה, Next47 ו-Pilot Growth, המשקיעים פרטיים אביגדור וילנץ, צבי לימון ודן טוקטלי ו-Maor Investments.