הילכו שניים יחדיו: ציון אמיר ואילן בומבך מאחדים כוחות במרוץ לראשות לשכת עוה"ד

במסגרת האיחוד הודיע עו"ד בומבך על הסרת מועמדתו ועל תמיכתו בעו"ד אמיר לתפקיד ראש לשכת עורכי הדין • אם הרשימה המאוחדת תנצח, ימונה עו"ד בומבך לנשיא הלשכה ולמ"מ ראש הלשכה • עו"ד אבי חימי, המתמודד גם הוא על ראשות הלשכה: "אותי לא מעניין איך המפסידים בבחירות יחלקו את הקולות שלהם"

עורכי הדין ציון אמיר ואילן בומבך הודיעו היום (ד') על איחוד כוחות במרוץ הנחשק לראשות לשכת עורכי הדין. במסגרת האיחוד הסיר עו"ד בומבך את מועמדותו לראשות הלשכה והודיע כי יתמוך בעו"ד אמיר לתפקיד.

השניים פרסמו הודעה משותפת, ולפיה בכוונתם לפעול יחד ל"תיקון הליקויים" בלשכה, כאשר עו"ד אמיר יעמוד בראש הלשכה, ואילו עו"ד בומבך ימונה לנשיא הלשכה ולממלא-מקום ראש הלשכה. לפי הסיכום, עו"ד בומבך יוצב כמספר 2 ברשימה של אמיר.

ההודעה על שילוב הכוחות מגיעה חודשיים בלבד לפני מועד הבחירות ללשכת עורכי הדין. בהודעתם ביקרו השניים את הנהגת הלשכה הנוכחית (והזמנית), בראשה עומד כיום עו"ד אבי חימי, שנחשב מועמד מרכזי אף הוא בבחירות הקרובות, וציינו כי הם "יפעלו יחד להחלפת הנהגת הלשכה הזמנית, שמראה בהתנהלותה כי היא המשך ישיר להנהגה הקודמת שהובילה למשבר העמוק בו הלשכה מצויה היום". 

הבחירות ללשכה עתידות להיערך ביוני הקרוב, ובמרוץ הזה יתמודד עו"ד אמיר מול עו"ד אבי חימי, מהסנגורים הבולטים בארץ ומי שמכהן כיום כראש הלשכה הזמני; ועו"ד אביחי ורדי. בנוסף, ייתכן כי בקרוב יצטרף למרוץ עו"ד דרור ארד-אילון, שטרם הודיע רשמית על מועמדותו. עו"ד אורי קינן, שהיה סגנו של אפי נוה בלשכה, תומך בציון אמיר. 

עו"ד ציון אמיר מסר היום: "מדובר במהלך ערכי, אחראי וראוי לטובות ציבור עורכות ועורכי הדין. כדי להוביל שינוי אנחנו חייבים להיות חזקים יחד. אני קורא לכל הכוחות הטובים בלשכה להתאגד סביבנו. עלינו לשים את טובת המקצוע מעל שיקולים פרסונליים ואישיים, ולהיאבק על עתידה ומעמדה של הלשכה שנמצא בשפל חסר תקדים. רק צוות ערכי ומאוחד יכול להוביל את השינוי".

עו"ד אילן בומבך מסר בתגובתו: "יצאנו למסע הזה כי אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לשפר את לשכת עורכי הדין בכל התחומים. יצאתי למסע הזה כי אני חש מחויבות עצומה לעורכות ועורכי הדין בישראל. ההסכם שלי עם ציון הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח לציבור שלנו הנהגה נקייה ושקופה שתשמור אך ורק על האינטרסים שלהם. ציון הוא מבכירי הסנגורים בישראל, ואין בלבי ספק שתחת הנהגתו תגיע הלשכה לחוף מבטחים ולמקום המכובד הראוי לה. החלטתי להצטרף לציון, מתוך אמונה שיחד אנו נהנים מאמון ותמיכה של רוב מוחלט בקרב ציבור עורכי הדין, ויחד נוכל להוביל לשינוי שכולנו מייחלים לו. אסור לנו להיות שאננים. העסקנים של פעם בונים על אחוז הצבעה נמוך, עלינו לקחת אחריות ולצאת להצביע".

יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, מסר בתגובה להסרת מועמדותו של עו"ד אילן בומבך וחבירתו לעו"ד ציון אמיר: "אותי לא מעניין איך המפסידים בבחירות יחלקו את הקולות שלהם. בזמן שהם עסוקים בתפירת חליפות, בהפצת פייק-סקרים, חלוקת ג'ובים דמיוניים ורוטציה שמנוגדת לחוק בין ראש הלשכה לנשיא הלשכה - אני עסוק במהפכה שאוביל בוועדות האתיקה ובשירות לעורכי הדין. זה בדיוק ההבדל בין מי שמדבר הרבה ומבקש להחזיר את הלשכה לימי הרפיסות, החושך והפילוג של תחילת העשור - לבין מי שבא לעבוד למען עורכי הדין ולמען עתיד המקצוע".

עו"ד אביחי ורדי, מועמד לראשות לשכת עורכי הדין, ציין כי "האיחוד בין אמיר לבומבך מדגיש ביתר שאת את העובדה שלשכת עורכי הדין דואגת לתפור ג'ובים לקליקה מצומצמת שהייתה ותמיד תישאר החונטה של הלשכה. אם יתר עורכי הדין, שהם הרוב, מעוניינים בשינוי ובלשכה שתדאג להם לפני המקורבים - כדאי שיצאו להצביע ב-18 ביוני, ועדיף שיצביעו לי. אני מתכוון לקדם את המרוחקים ולא את המקורבים".