טראמפ יכול לחייך: גירעון הסחר של ארה"ב בשפל של 8 חודשים

הגירעון המסחרי מול סין ירד ל-30.1 מיליארד דולר בחודש פברואר לעומת 33.2 מיליארד דולר בינואר • הייצוא האמריקאי בפברואר טיפס ב-1.1% ל-209.7 מיליארד דולר - שיא של 4 חודשים • הפער עם האיחוד האירופי ירד לרמה של 3 שנים

דונלד טראמפ / צילום: Yuri Gripas, רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: Yuri Gripas, רויטרס

הגירעון המסחרי של ארה"ב ירד בחודש פברואר ב-3.4% לרמה הנמוכה מזה 8 חודשים, וזאת הודות לעלייה בייצוא של מכוניות ומטוסים וצמצום גירעון הסחר מול סין ואירופה.

גירעון הסחר האמריקאי הצטמצם ל-49.4 מיליארד דולר בפברואר לעומת 51.1 מיליארד דולר בינואר, כך מסר הממשל האמריקאי היום (ד'). הכלכלנים בשוק צפו כי הגירעון של ארה"ב בפברואר יעמוד על 53.4 מיליארד דולר. הגירעון המסחרי היה נמוך ב-7.6% בחודשיים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך עדיין נמצא ברמת שיא למרות מאמציו של טראמפ לפעול להקטנתו.

הייצוא האמריקאי בפברואר טיפס ב-1.1% ל-209.7 מיליארד דולר - שיא של 4 חודשים. מה שתרם לעלייה בייצוא היה עלייה של 60% בנפח משלוחי מטוסים מסחריים ל-5.8 מיליארד דולר בפברואר. עם זאת, קשה לראות כי מגמה זו צפויה להימשך על רקע קרקוע של מטוסי בואינג מדגם 373 MAX בצל ההתרסקות באתיופיה. בתוך כך, הייצוא של כלי רכב ותרופות עלה בחודש בפברואר בכ-600 מיליון דולר, בהשוואה לנתוני חודש ינואר.

משלוחי פולי סויה עלו ב-16% ל-1.4 מיליארד דולר, וזאת ברקע להסרת המכסים מצד סין כחלק מהצעדים לפתרון מלחמת הסחר עם ארה"ב. 

הייבוא האמריקאי עלה ב-0.2% בחודש פברואר ל-259.1 מיליארד דולר, ועיקרו מיוחס לעלייה בייבוא מכשירי סלולר ורכבים.

הגירעון המסחרי מול סין ירד ל-30.1 מיליארד דולר בחודש פברואר לעומת 33.2 מיליארד דולר בינואר. נזכיר כי שתי המדינות עדיין מנהלות משא ומתן על עסקה שתוביל לסיום מלחמת הסחר המתמשכת, כאשר הבית הלבן דחה את הטלת המכסים לעת עתה.

ברקע לאיומים של אירופה להטיל מכסים על ארה"ב, גם הפער עם האיחוד האירופי ירד לרמה של 3 שנים. הגירעון המסחרי בארה"ב הגיע ל-100.5 מיליארד דולר בחודשיים הראשונים של השנה, לעומת 108.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב-2018. פערי הסחר של ארה"ב בשנה שעברה היו הגבוים ביותר מזה עשור והשני הגבוה ביותר אי פעם.

נציין כי נתוני הסחר לחודש פברואר התעכבו בחלקם בשל השבתה חלקית של הממשלה בתחילת השנה.