איידוק המפענחת תמונות הדמיה גייסה עוד 27 מיליון דולר

הגיוס כולו יעמוד כעת על סכום של 40 מיליון דולר • את הסבב הובילה קרן Square Peg Capital האמריקאית

חברת Aidoc, אשר פיתחה אלגוריתם ממוחשב לפענוח תמונות הדמיה, הודיעה על הגדלת סבב הגיוס הנוכחי שלה פי שלושה: בחברה הושקעו 27 מיליון דולר נוספים, והגיוס כולו יעמוד כעת על סכום של 40 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן Square Peg Capital האמריקאית.

Aidoc נבחרה לרשימת ה"סטארט אפים המבטיחים" של "גלובס" ב-2018, בנוסף לבחירתה לרשימת ה"חברות הגאוניות" של מגזין טיים ולבחירתם של יזמיה לרשימת "30 מתחת ל-30" של "פורבס".

הגיוס ישמש את החברה להשקעה במכירות לאחר שכבר ביצעה חדירה ראשונית מוצלחת לשוק האמריקאי. "100 אתרים רפואיים כבר משתמשים במוצרים שלהם, ומהעבודה איתם מצטברות הראיות לכך שאנחנו מספקים ערך אמיתי לחולים", אומר מייסד ומנכ"ל החברה אלעד וולך. "ולכן אנחנו מרגישים אחריות של ממש להגיע לכמה שיותר בתי חולים במהירות האפשרית. היעד שלנו הוא להגיע ל-500 בתי חולים בשנתיים הקרובות". עד כה עברו דרך האלגוריתמים של החברה מיליון סריקות סיטי בזמן אמת. לדברי החברה, מדובר במספר ההדמיות הגדול ביותר שנותח על ידי חברת מכשור רפואי לתחום ההדמיה (בישראל לבדה פועלות עוד כמה כאלה).

המוצרים של Aidoc נועדו להתריע במהירות על ממצאים בתמונות הדמיה שדורשים תשומת לב מיוחדת ועדיף לתת עליהם את הדעת גם לפני שמגיע תורו הרשמי של המטופל. החברה כבר פיתחה את המערכת להתראה על מקרים חריגים בסיטואציה של הגעה למיון, ובקרוב היא תשיק גם מוצר לניתוח הדמיות בתחום הסרטן. כמו כן היא מתכננת להתרחב לתחום תמונות הרנטגן.

לדברי דן קרסנוטיין, שותף בקרן Square Peg, ההחלטה להשקיע ב-AIdoc התקבלה בעקבות שיחות רבות עם גורמים בבתי החולים בהם נמצאת הטכנולוגיה כבר בשימוש. "Aidoc היא החברה הבשלה ביותר בתחום ניתוח של תמונות הדמיה באמצעות בינה מלאכותית ואנחנו מאמינים שהשותפות שלנו עימם תוביל אותם לצמיחה תלת ספרתית".

וולך הוסיף כי החברה מנטרת את הביצועים של מוצריה באופן רציף. "הצגת תמונה ברורה של הערך הקליני האמיתי של המוצר על פני סיטואציות מגוונות, היא קריטית להמשך אימוץ טכנולוגיות מסוג זה".

לאחרונה אירעו בחברה כמה התפתחויות נוספות. היא קיבלה אישור FDA, כלומר אישור לשיווק בארה"ב, למוצר המזהה ומתעדף מקרים של קרישי דם בריאה, ומקצר את הזמן לגילוי ממצאים קריטיים כאלה. המוצר ייחודי בכך שהוא מתריע על הבעיה ישר לתוך סביבת העבודה הקיימת של הרדיולוגים - מעמד לו זכו מעט מאוד חברות בתחום.

את איידוק יצגו עורכי הדין איתי פרישמן וניר דגן ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'. את קרן סקוור פג ייצגו סיימון וינטרוב ושירה טייגר ממשרד יגאל ארנון.