גילה אדרעי מגיבה: "זו לא ביקורת נגדי אלא מסע צלב"

שבוע אחרי התקרית שבה נעצרו הרכבות, מגיבה יו"ר ועד עובדי הרכבת לטענות נגדה, בפוסט חריף בפייסבוק: "כבר שבוע שאני בתוך סיוט - לכל אחד מותר להגיד עליי כל מה שהוא רוצה; זה ניסיון חיסול של כל הוועדים ושל כל העבודה המאורגנת"

גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי הרכבת / צילום: אוריה תדמור
גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי הרכבת / צילום: אוריה תדמור

שבוע אחרי התקרית שבה נעצרה תנועת הרכבות למשך כשעתיים, גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי הרכבת, מגיבה לטענות נגדה בפוסט חריף בפייסבוק. "ביום שישי, בדיוק לפני שבוע בשעה הזאת, מצאתי את עצמי בתוך מלחמה שלא בחרתי, שלא הוריתי עליה ושלא אישרתי אותה", כותבת אדרעי.

"מאז כבר שבוע שאני בתוך סיוט. כבר שבוע שלכל אחד מותר להגיד עליי כל מה שהוא רוצה: לשקר, להכפיש, להסית, לקלל, לאיים. דמי הותר. וכמה קל היה לשחרר את הרסן ולהתיר אותו. ובאיזו קלות מרשים לעצמם אנשים, מפוליטיקאים בכירים ועד אחרוני הטוקבקיסטים, שלעתים נדמה שאין ביניהם הבדלים רבים, לשסות בי את עצמם ואת הציבור. ובאיזו קלות אפשר לעשות כאן משפטי שדה מבלי לבדוק את העובדות, מבלי לרדת לפרטים, מבלי אפילו לנסות ולחשוב שיש כאן עוד צד שצריך להקשיב לו, אפילו ברמה האנושית", היא מוסיפה.

בהמשך הפוסט, אדרעי כותבת "אני מוכנה להיות נתונה לכל ביקורת. גם ציבורית. אבל זו לא ביקורת, זה מסע צלב, השפלה, ביזוי, ניסיון חיסול - הכול ביחד. וזה כבר לא רק ניסיון החיסול שלי, זה ניסיון חיסול של כל הוועדים ושל כל העבודה המאורגנת".

אדרעי רומזת למנהיגי ועדים אחרים ולהסתדרות, ומוסיפה: "יש את השתיקה של כל מי שהמאבק שלי על האמת ועל צדקת הדרך הוא גם המאבק שלהם - גם אם הם לא כותבים ומזדהים ותומכים בפומבי. ויש גם שתיקה שהיא רועמת ופחדנית ומתנערת ופופוליסטית והיא שתחרוץ את גורלם של כל מי שלא יוכלו לעמוד מול כוחות גדולים כל כך כשיגיע תורם, והוא יגיע".

בית הדין לעבודה לא עסק בהשבתה ביום שישי האחרון, שבה הוועד וההנהלה מאשימים זה את זה, אך אתמול הכריע על הקפאת עיצומים עד ליוני, תקופה שבה יתנהל מו"מ מאומץ בין הצדדים.

שני הצדדים חגגו אתמול את ניצחונם - הנהלת הרכבת פרסמה תמונות של קטרים חשמליים המגיעים למתחם התחזוקה בלוד אחרי עיכוב של חודשים, כלים הנדסיים ששוחררו לביצוע עבודות ואפילו פנסים שייכנסו לתיקי הפקחים, אחרי שהוועד מנע זאת במסגרת עיצומים.

הוועד, מצדו, הוציא לעובדים מכתב שבו הוא תוקף את ההנהלה ש"הפיצה הודעות מטעות" ומציגה את פסק הדין כניצחון של הוועד. במערכת היחסים המתוחה בין הוועד להנהלה קשה להאמין שיתנהל בין הצדדים מו"מ המבוסס על רצון טוב ועל נכונות להגיע לפתרון.

ברקע הדברים, ועדת בדיקה של ההסתדרות, בראשות השופט אמנון סטרשנוב, בוחנת את ההשבתה ביום שישי שעבר. אם התברר שהייתה זו שביתה איטלקית שעליה הורה הוועד, גילה אדרעי עשויה להיות מודחת. ואולם, אם יתברר שההשבתה נגרמה מסיבה אחרת, הנהלת הרכבת תדחה כנראה את מסקנותיה.

כך או כך, ההשבתה היא עילה עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כ"ץ לניסיונות להגבלת זכות השביתה בשירותים חיוניים, באמצעות חוק בוררות חובה או אמצעי אחר, ונתניהו אף הודיע שהקים צוות לבחינת העניין. ●