איך הופכים 4 מיליון דולר ל-60 מיליון? תשאלו את ביונסה ונטפליקס

ב-17 באפריל הושק הסרט החדש של ביונסה בנטפליקס, שמתעד את הופעת הענק שלה בפסטיבל קואצ'לה • כעת מדווחים בארה"ב כי הסרט הוא רק החלק הראשון מעסקת ענק בשווי 60 מיליון דולר עם רשת הסטרימינג • נזכיר כי הזמרת קיבלה 4 מיליון דולר על ההופעה עצמה

ביונסה בהופעה במילאנו / צילום: Shutterstock.com
ביונסה בהופעה במילאנו / צילום: Shutterstock.com

ענקית הזרמת התוכן הבינלאומית נטפליקס, שהודיעה לאחרונה בדוחות הרבעוניים שלה כי הוסיפה קרוב ל-10 מיליון מנויים חדשים ברבעון הראשון של 2019, תשלם 60 מיליון דולר עבור עסקה של 3 פרויקטים עם ביונסה - כך לפי דיווח של מגזין הבידור האמריקאי "וראייטי".

הפרויקט הראשון מהשלושה הוא "Homecoming", הסרט הדוקומנטרי שתיעד את ההכנות וההופעה של הזמרת בפסטיבל קואצ'לה בקליפורניה, וכבר הושק ב-17 באפריל בנטפליקס ארה"ב. על-פי דיווחים שונים, ביונסה קיבלה 4 מיליון דולר עבור ההופעה בקואצ'לה.

מדובר באחת מעסקאות התוכן הגדולות ביותר שנטפליקס ביצעה בשנים האחרונות, לצד 40 מיליון דולר ששולמו לכריס רוק עבור ספיישל סטנדאפ אחד ו-60 מיליון דולר ששולמו לדייב שאפל עבור שני מופעי תוכן מקורי לרשת. עוד נזכיר כי היוצרת הוותיקה שונדה ריימס קיבלה מנטפליקס לא פחות מ-100 מיליון דולר כדי שתעזוב את רשת ABC ותחתום על הסכם תוכן רב-שנתי; ואילו ריאן מרפי, שאחראי בין השאר על "אימה אמריקאית", חתם על חוזה טאלנט של 250 מיליון דולר בשביל לעזוב את רשת הבת של פוקס FX ולעבור לפתח תוכן עבור שירות הסטרימינג הגלובלי.

דובריה של ביונסה לא הגיבו על הפרסום, וגם בנטפליקס סירבו להגיב ל"וראייטי".

לפי דיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, גם רשת HBO התעניינה בפרויקט של ביונסה אחרי ששידרה את סרטה "למונייד" ב-2016, את הספיישל שלה "On The Run", שתיעד את מסע ההופעות שלה עם בעלה ג'יי-זי ב-2014; ואת הדוקומנטרי על בני הזוג, "החיים הם חלום", משנת 2013. עם זאת, HBO ויתרה מיד כשנטפליקס הגישה הצעה גבוהה בהרבה משלה.

ביונסה שיחררה את אלבום ההופעה "Homecoming" בהפתעה ביום רביעי האחרון, זאת על-מנת לתמוך בהשקת הדוקו בנטפליקס.

זו לא הפעם הראשונה שנטפליקס משיקה ספיישל מוזיקלי רחב-ממדים: בשנה שעברה שודרו בה המופע של ברוס ספרינגטין בברודוויי והסרט הדוקומנטרי על ליידי גאגא, וב-2017 הרשת שיחררה את "קווינסי", ביוגרפיה של המפיק והמוזיקאי האגדי קווינסי ג'ונס.

מניית נטפליקס  עלתה ב-34% מתחילת השנה.