אחרי מחיקת ערך של 15 מיליארד דולר: מנכ"ל קראפט-היינץ יפרוש מתפקידו

המנכ"ל הנוכחי ברננדו היז יסיים את תפקידו ביוני הקרוב, ובמקומו ימונה לתפקיד מיגל פטריסיו • בחברה מקווים כי שהמנכ"ל החדש יביא עמו את שינוי הכיוון לו החברה מייחלת • ענקית מוצרי המזון איבדה כ-43% מערכה בשנה האחרונה, לאחר שהתקשתה להתאים את עצמה לשינויים בהרגלי הצריכה

קשטופ של קרפאט-היינץ / צילום: Shutterstock
קשטופ של קרפאט-היינץ / צילום: Shutterstock

ברננדו היז, מנכ"ל ענקית מוצרי המזון האמריקאית קראפט-היינץ, ייאלץ לפרוש מתפקידו אחרי מחיקה של למעלה 15 מיליארד דולר בפברואר האחרון. היז יסיים את תפקידו בסוף יוני הקרוב, ובמקומו ימונה לתפקיד מיגל פטריסיו, מי שימש כסמנכ"ל השיווק של ענקית הבירה AB InBev, בתקווה שיביא עמו את שינוי הכיוון לו החברה מייחלת.

קראפט-היינץ, ענקית מוצרי המזון שנסחרת לפי שווי של 40 מיליארד דולר, איבדה כ-43% מערכה בשנה האחרונה, לאחר שהתקשתה להתאים את עצמה לשינויים בהרגלי הצריכה ולתחרות החזקה בשוק.

קראפט-היינץ נולדה ב-2015 בעקבות מיזוג של שתי חברות ענק בתחום המזון: קראפט פודס ו-HJ היינץ. החברה הממוזגת נשלטת על-ידי ענקית ההשקעות של וורן באפט, ברקשייר הת'אווי, שמחזיקה בענקיות מוצרי צריכה נוספות דוגמת קוקה-קולה וחברת ההשקעות מברזיל, 3G. בנוסף לקטשופ היינץ, החברה עומדת מאחורי מותגים נוספים כמו פילדלפיה קרים צ'יז, נקניקי אוסקר מאייר ומק אנד צ'יז.

לפני כחודשיים החברה זעזעה את המשקיעים כשפספסה את תחזיות הרווח וההכנסות ורשמה הפסד נקי של 12.61 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2018. ההפסד הזה כולל בתוכו גם מחיקת ערך בגובה 15.4 מיליארד דולר על שניים ממותגיה הבולטים - קראפט ואוסקר מייר, שמהווה הכרה בכך שהמותגים הללו הפכו למושכים פחות עבור הצרכנים מכפי שהיו בעבר. התוצאות הללו הביאו את מניית קראפט-היינץ  לצלול ביותר מ-27% באותו סוף שבוע, הרמה הנמוכה ביותר שאליה הגיעה המניה מאז המיזוג בין החברות.