גנץ הודיע על מינויו של ניסנקורן ליו"ר הסיעה המשותפת

עם ניסנקורן יעבדו ח"כ מאיר כהן וח"כ צבי האוזר על ריכוז ענייני הסיעה והאופוזיציה • גנץ: "אני משוכנע שהיכרות העבר של אבי עם מוסדות הכנסת והשותפות עם החברים הוותיקים שביננו יאפשרו עשייה מוצלחת"

אבי ניסנקורן / צילום: כדיה לוי
אבי ניסנקורן / צילום: כדיה לוי

יו"ר סיעת כחול לבן, בני גנץ, הודיע היום (ב') שאבי ניסנקורן, עד לאחרונה יו"ר ההסתדרות, ישמש כיו"ר הסיעה המשותפת בכנסת ה-21 ומרכז האופוזיציה.

יו"ר סיעת יש עתיד בכנסת ה-20 היה ח"כ עופר שלח. בהודעת כחול לבן צוין שעם ניסנקורן יעבדו ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) וח"כ צבי האוזר (תל"ם) על ריכוז ענייני הסיעה והאופוזיציה.

גנץ אמר: "אני משוכנע שהיכרות העבר של אבי עם מוסדות הכנסת והשותפות עם החברים הוותיקים שביננו יאפשרו עשייה מוצלחת. נאחל לאבי ולחבריו להנהלת הסיעה פעילות פורייה".

בליכוד החל להתנהל המו"מ הקואליציוני עם המפלגות השותפות הפוליטיות, ורק לאחר חלוקת שרים למפלגות האחרות, יחל נתניהו בחלוקת השרים הפנימית בליכוד. כזכור בסיום מערכת הבחירות בשנת 2015 הודיע נתניהו במפתיע שח"כ (אז) צחי הנגבי ישמש כיו"ר הקואליציה, עבודה קשה במיוחד בשעתה עם היותה של הקואליציה צרה ובת 61 ח"כים. הנגבי לא היה מעוניין בתפקיד ולקול מחאות מילא אותו למשך שנה אחת בלבד. לאחר מכן החליפו ח"כ דוד ביטן ולאחר מכן, עם פרסום החשדות נגד ביטן, נכנס ח"כ דוד אמסלם לתפקיד.

כל השלושה, הנגבי, ביטן ואמסלם מעוניינים להתקדם לתפקיד שרים ביצועיים בממשלה ה-35 וכך הודעת נתניהו על זהות יו"ר הקואליציה הבאה, תאלץ להמתין לרגע האחרון.

יו"ר הקואליציה, פועל אל מול יו"ר הסיעה הגדולה בכנסת (כחול לבן) ומרכז את כל הצבעות הממשלה והקואליציה כדי לוודא שיש משמעת קואליציונית ושהחקיקה עוברת את כל שלביה בהתאם לתקנון ולחוקים. זו היא אחת מן המשימות הפוליטיות המורכבות ביותר ומצריכה נוכחות משמעותית בדיונים ובכנסת, כמו גם כישורי מו"מ לא בטלים.