יצרנית הצעצועים הסברו עברה במפתיע לרווחיות ברבעון הראשון, והמניה מזנקת

הסברו עברה לרווח של 26.7 מיליון דולר ברבעון הראשון - בניגוד לתחזיות האנליסטים בשוק שצפו הפסד • הכנסותיה של הסברו עלו ב-2.3% ל-732.5 מיליון דולר - מעל לתחזיות

צעצועים של הסברו / צילום: Shutterstock
צעצועים של הסברו / צילום: Shutterstock

מנייתה של יצרנית הצעצועים הסברו  (סימול: HAS) מזנקת כעת בכ-16% בוול סטריט, וזאת לאחר שהחברה הפתיעה את השוק כאשר רשמה רווח ברבעון ועלייה בהכנסות, בין היתר, הודות לפעילות הגיימינג. 

יצרנית הצעצועים עברה לרווח של 26.7 מיליון דולר, או 21 סנט למניה, לעומת הפסד של 112.5 מיליון דולר, או 90 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד, רבעון בו נרשמה מחיקה בשל קריסת טויס אר אס שהייתה אחת מהמשווקות הגדולות של צעצועי הסברו. נזכיר כי בשנה שעברה טויס אר אס הגישה בקשה לפשיטת רגל אחרי שפרסמה דוחות גרועים, והודיעה על סגירת כל 700 סניפיה בארה"ב.

קריסת הרשת הייתה מכה קשה מאוד ליצרני הצעצועים בארה"ב, שמתמודדים גם ככה עם צמיחה אטית ושינוי מהיר מאוד בהעדפות הילדים. הדוח הנוכחי של הסברו מספק נקודת אור לענף. 

הכנסותיה של הסברו עלו ב-2.3% ל-732.5 מיליון דולר - מעל לתחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 662.9 מיליון דולר. פעילות הגיימינג של הסברו עלתה ב-2% ורשמה הכנסות של 107.6 מיליון דולר. בשורה התחתונה, החברה עברה לרווחיות למרות שהתחזיות של האנליסטים בשוק היו דווקא להפסד של 11 סנט למניה. 

"אנחנו מתחילים לראות שיפור בשווקים המסחריים שלנו, בעיקר בארה"ב ובאירופה, והרווח התפעולי נבע מהצמיחה הגבוהה בהכנסות ובשיעורי החיסכון בעלויות שלנו", אמר מנכ"ל הסברו בריאן גולדנר. "אנו נשארים על המסלול כדי לספק צמיחה רווחית עבור 2019 כולה".