אינטרקיור מקימה חווה נוספת בדרום שתגיע לקיבולת ייצור מקסימלית של עד 100 טון בשנה

מדובר בשטח שכבר שימש לחקלאות ומכיל 70 דונם חממות, ואינטרקיור תחל להפעיל את האתר בהדרגה • הקמת המתקן היא רכיב בתוכנית המוכרזת של החברה להגיע להיקף ייצור קנאביס של 100 טון ולפעול ב-10 טריטוריות • אינטרקיור מסרה כי אם וכאשר יורחב המתקן למלוא הקיבולת שלו, הוא צפוי להיות מתקן ייצור הקנאביס מן הגדולים בעולם • עם תום המסחר בבורסת ת"א, מניית החברה קפצה 4.55%

אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור / צילום: איל יצהר
אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור / צילום: איל יצהר

חברת הקנאביס הרפואי קנדוק, בבעלות מלאה של אינטרקיור  הבורסאית, הודיעה על הקמת מתקן גידול שני בדרום, בהיקף של כ-174 דונם. מדובר בשטח שכבר שימש לחקלאות ומכיל 70 דונם חממות. אינטרקיור תחל להפעיל את האתר בהדרגה, תחילה את החממות הקיימות, ואחר כך תתרחב בהתאם לצורך.

לשם השוואה, היום אינטרקיור מגדלת קנאביס לשוק הישראלי על פני 5 דונם בלבד, שאותם היא מרחיבה בימים אלה לשטח של כ-8 דונמים. משטח זה הפיקה החברה מלאי של כ-10 טון בשנה, שנמצאים ברשותה נכון לדיווח המלאי האחרון. 10 טון בשנה הם גם היקף שוק הקנאביס הרפואי בישראל כולו, אם כי הוא צפוי לגדול בשנים הקרובות. כך, שההתרחבות היא בעיקר במבט ליצוא.

הקמת המתקן היא רכיב בתוכנית המוכרזת של החברה להגיע להיקף ייצור קנאביס של 100 טון, ולפעול ב-10 טריטוריות. אם אמנם יופעל המתקן בעתיד בהיקף של 174 דונם, הוא יוכל לבדו להפיק 100 טון, אך סביר להניח שאינטרקיור תבחר לפזר את היצור שלה על פני כמה מדינות.

ההשקעה באתר בשנים הקרובות צפויה להיאמד בכעשרות מיליוני שקלים. אינטרקיור גייסה 67 מיליון שקל מקבוצת פיגל ומתכננת הנפקה בנאסד"ק.

עם תום המסחר בבורסת תל-אביב, מניית החברה קפצה 4.55%.

המתקן יוקם כחברה משותפת לאינטרקיור ולתאגיד שהוא היום הבעלים של הקרקע, המשמשת למטרות חקלאיות אחרות. במסגרת ההסכם התחייבה קנדוק לרכוש מהחברה המשותפת את מלוא התוצרת מהפרויקט, בתנאים עליהם יוסכם בכתב בין הצדדים להסכם. בנוסף לתשלום עבור כל טון תוצרת תשלם קנדוק תשלומים מבוססים על הצלחה בגידול בכל שנה. התאגיד עמו נערך ההסכם יקבל אופציה להשקיע 8 מיליון שקל בקנדוק בדיסקאונט מסויים שטרם פורט, אם וכאשר קנדוק תגיע להנפקה.

אינטרקיור מסרה כי המתקן צפוי להיות פעיל בהיקף המצומצם (יחסית) שלו כבר ב-2019. אם וכאשר יורחב למלוא הקיבולת שלו, הוא צפוי להיות מתקן ייצור הקנאביס מן הגדולים בעולם.

אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור, אמר בעקבות חתימת ההסכם כי "הקמת המתחם בדרום הארץ מהווה נדבך נוסף באסטרטגיית הצמיחה של קנדוק כשחקן בינלאומי משמעותי בתחום הקנאביס ברמה של פראמה גרייד. אנו רואים בישראל כמקום ייצור אסטרטגי וממוקדים להגעה ליכולת ייצור משמעותית כבר בשנה הקרובה. המשאבים הרבים שאנו משקיעים מייצרים מקומות תעסוקה ישירים ועקיפים באזור עדיפות לאומית".