שווי פורסקאוט הוכפל בשנה וחצי מאז ההנפקה; מרחיבה את פעילותה במרכז הפיתוח הישראלי ומגייסת עובדים

חברת אבטחת הסייבר מעסיקה כיום כ-20% מכ-1,100 עובדיה בת"א, ולפי הערכות צפויה להגדיל את מספרם בעשרות בודדות • מי שנחשבה טרם הנפקתה בנאסד"ק ל"חד-קרן" נסחרת כיום בשווי של 1.7 מיליארד דולר

חברת אבטחת הסייבר פורסקאוט טכנולוג'יס  מתרחבת ומגייסת עובדים חדשים למרכז הפיתוח שלה בתל-אביב - כך נודע ל"גלובס". החברה מעסיקה כיום כ-20% מכ-1,100 עובדיה בתל-אביב, ולפי הערכות צפויה להגדיל את מספרם בעשרות בודדות בזמן הקרוב.

פורסקאוט מספקת פתרונות לאבטחה ולשליטה על מכשירים מחוברים בארגונים. החברה אינה מחברת את פתרון האבטחה שלה למכשירי הקצה בארגון, אלא מספקת פתרונות שמאפשרים ללקוחות ראות (visibility) על הנעשה ברשת שלהם וקביעת מדיניות אבטחה. החברה הוקמה על-ידי יחזקאל (חזי) ישורון, המכהן כיו"ר החברה, יחד עם עודד קומאי, מנהל הטכנולוגיה הראשי בחברה, דרור קומאי, הארכיטקט הראשי, וכן דורון שקמוני ונגה אלון. מנכ"ל החברה הוא מייקל דה-סזארה, ומטה החברה ממוקם בארה"ב. בארץ יש לה כאמור מרכז פיתוח בתל-אביב, שלפני ההנפקה שלה בנאסד"ק בסוף 2017 העסיק 171 עובדים וגדל מאז לפי ההערכות לכ-220 עובדים, שמספרם צפוי לגדול כעת עוד.

ההמלצות: 23% מעל שווי המניה

כחברה פרטית, פורסקאוט נחשבה ל"חד-קרן" - סטארט-אפ ששוויו מעל מיליארד דולר, אולם דווקא בהנפקה הראשונית שלה בנאסד"ק באוקטובר 2017, שמשכה ביקושים גבוהים, שוויה היה נמוך יותר, כ-814 מיליון דולר אחרי הכסף. כיום שווי החברה גבוה ביותר מפי 2, והיא נסחרת בשווי כ-1.7 מיליארד דולר. מחיר המניה כיום הוא 38.7 דולר, גבוה משמעותית הן ממחיר ההנפקה שהיה 22 דולר והן מהמחיר בהנפקה משנית שביצעה פורסקאוט לפני כשנה, 29 דולר. עם זאת, המחיר ירד מהשיא אליו הגיעה המניה לפני כחודש, 46.4 דולר, ששיקף לפורסקאוט שווי של מעל 2 מיליארד דולר.

לפי האנליסטים שמסקרים את מניית פורסקאוט, יש לחברה לאן לשאוף מבחינת השווי. בין 12 אנליסטים שמסקרים אותה, 11 מחזיקים בהמלצות חיוביות ("קנייה" או "תשואת יתר"), אחד נייטרלי ואף אחד אינו ממליץ על מכירת המניה. מחיר היעד הממוצע בו נוקבים האנליסטים הוא 47.6 דולר, גבוה ב-23% ממחיר המניה בנאסד"ק.

אחת מהאנליסטיות הללו היא מליסה פרנצ'י ממורגן סטנלי, שלפני מספר שבועות, בעקבות יום אנליסטים שערכה פורסקאוט, העלתה את מחיר היעד למניה מ-42 דולר ל-46 דולר בהמלצת "תשואת יתר". לדבריה, השוק אליו פונה פורסקאוט הוא גדול וצומח, ולחברה יש פורטפוליו מוצרים מתפתח שעונה על דרישות השוק. היא העריכה את היקף השוק הכולל אליו פונה החברה ב-27 מיליארד דולר, לעומת כ-10 מיליארד דולר בעת ההנפקה, וציינה את מיצובה של פורסקאוט בתוך השוק של ה-visibility ההופך ליותר ויותר אסטרטגי. "ככל שיותר מכשירים מצטרפים לרשת הארגונית, פורסקאוט מצפה שהנושאים של ה-visibility והשליטה על הרשת יגיעו לראש סדר העדיפויות של מנהלי מערכות המידע ומנהלי הטכנולוגיות בארגון", כתבה האנליסטית. על רקע זה, במורגן סטנלי מצפים לצמיחה של לפחות 20% בהכנסות החברה בשנים הקרובות.

ב-2018 הסתכמו הכנסות פורסקאוט ב-298 מיליון דולר, צמיחה של 32.6% ביחס ל-2017. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) היא עדיין רחוקה מרווח, אך צמצמה את ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות ב-20%, ל-74.8 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, החברה הפסידה 17.4 מיליון דולר לעומת 37.4 מיליון דולר ב-2017, כאשר ברבעון הרביעי היא הייתה קרובה לאיזון. בעלי המניות הגדולים בחברה הם הקרנות אמדאוס (9.2%) ופיטנגו (6.7%) שמלוות את החברה עוד מלפני ההנפקה. שתי הקרנות ניצלו את הגאות במניית פורסקאוט לאחר ההנפקה ומכרו חלק מההחזקות שלהן בחברה.