טבע מפסיקה את תוכנית הפיתוח הקליני של fremanezumab

טבע מפסיקה את תוכנית הפיתוח הקליני לשימוש של fremanezumab בכאב ראש מקבצי, לאחר שגילתה כי היעד העיקרי של המחקר לא צפוי להיות מושג • טבע ממשיכה לבחון שימושים נוספים ל-fremanezumab

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

חברת התרופות טבע הפסיקה את תוכנית הפיתוח הקלינית של התרופה Fremanezumab כטיפול בכאב ראש מקבצי. הניסוי היה בשלב 3 (המתקדם ביותר), אך ניתוח היתכנות גילה כי היעד העיקרי של המחקר לא צפוי להיות מושג. כתוצאה מכך החליטה טבע להפסיק את הניסוי הקליני, זאת כ-10 חודשים לאחר שהפסיקה ניסוי קליני ופיתוח של אותה תרופה כטיפול בכאב ראש מקבצי כרוני. מנגד, טבע ממשיכה לבחון שימושים נוספים לתרופה, כולל טיפול בכאב ראש פוסט טראומטי, שנבחן כעת בשלב 2 של הניסויים הקליניים.

Fremanezumab הוא נוגדן חד-שבטי המתמקד בליגנד קלציטונין פפטיד של הגן (CGRP), וחוסם את הגישה שלו לקולטן. Fremanezumab משמש את טבע בתרופה Ajovy לטיפול במיגרנה, אשר אושרה לשיווק הן בארה"ב והן באירופה ומהווה אחד ממנועי הצמיחה של טבע לשנים הקרובות.

בקרדיט סוויס כתבו בתגובה להפסקת הפיתוח כי "היו לנו ציפיות נמוכות להתוויה זו, על רקע הכישלון בניסוי כטיפול למקבצי כאבי ראש כרוניים בשנה שעברה".

"אנו רוצים להודות למטופלים ולחוקרים על תרומתם הגדולה למחקר זה. למרות התוצאות, אנו ממשיכים לבחון האם טיפול ב-fremanezumab יכול לספק תועלת קלינית במחלות אחרות אשר עבורן חוסם קלציטונין פפטיד של הגן (CGRP) עשוי לשחק תפקיד פתו-פיזיולוגי", אמר ד"ר טושאר שאה, סמנכ"ל בכיר, ראש פיתוח קליני ייחודי גלובלי בטבע.

טבע, בניהולו של קאר שולץ, נסחרת בניו יורק ובת"א בשווי 16.3 מיליארד דולר.