אובר מכוונת לשווי נמוך יותר בהנפקה; פייפאל תשקיע בחברה

מהתשקיף שפרסמה החברה עולה כי החברה מתכוונת לגייס 10 מיליארד דולר לפי שווי של 80-84 מיליארד דולר • פייפאל צפוייה להשקיע חצי מיליארד דולר באובר באמצעות הקצאת מניות פרטיות

רכב של אובר / צילום: / Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב
רכב של אובר / צילום: / Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

אובר הורידה את השווי אליו היא מכוונת עם הנפקתה לטווח שבין 80 ל-84 מיליארד דולר, כך שמחיר המניה יהיה בין 44 ל-50 דולר, כך עולה מהתשקיף המעודכן שפירסמה החברה. בחברה רוצים לגייס כ-10 מיליארד דולר. בעבר דווח כי אובר הייתה מעוניינת בשווי של בין 90 ל-100 מיליארד דולר בהנפקה, ואף כי הבנקים מורגן סטנלי וגולדמן זאקס העריכו את שוויה של החברה ב-120 מיליארד דולר. שווי החברה בגיוס ההון האחרון בשוק הפרטי הוערך ב-72 מיליארד דולר.

בנוסף, לפי הדיווח, פייפאל צפויה להשקיע חצי מיליארד דולר באובר באמצעות הקצאת מניות פרטיות. נכון להיום פייפאל מסייעת לאובר לעבד את התשלומים המתקבלים באמצעות האפליקציה בארה"ב ומספר מדינות נוספות. לפי "הפייננשל טיימס", כחלק מההשקעה, החברות צפויות גם להכריז על הסכם מסחרי גלובלי מורחב ועל כוונתן לחקור שיתופי פעולה בעתיד, הכוללים פיתוח של ארנק דיגיטלי עבור אובר.

אחת הסיבות לכך שאובר הנמיכה את מחיר ההנפקה הוא שיריבתה ליפט תמחרה את מניותיה ב-72 דולר כשהונפקה לאחרונה, מחיר גבוה מזה שכיוונה אליו מלכתחילה, ומאז מנייתה סובלת ירידות. כרגע מחיר מניית ליפט הוא 56.34 דולר, 22% מתחת למחיר ההנפקה, מה שגרם למשקיעים לחשוש להשקיע במניית אובר, מאחר ששתי המתחרות הן חברות גדולות ולא רווחיות נכון להיום.

אובר הפסידה 1.8 מיליארד דולר ב-2018, לאחר ניכוי של רווחים חד פעמיים. הפסד החברה הצטמצם לעומת 2017, במהלכה אובר הפסידה ארבעה מיליארד דולר. החברה אף הציגה הכנסות של 11.2 מיליארד דולר ב-2018, זינוק של 42% בתוך שנה ו-200% בתוך שנתיים.