גד זאבי מאיים לתבוע את קרן סרצ'לייט: מנסה ליצור מצג-שווא במאבק על רכישת בזק

לפי מכתב התראה ששלחו עורכי דינו של זאבי, "במהלך הימים האחרונים התקבלו אצל מרשינו ידיעות מבוססות, לפיהן קבוצת סרצ'לייט, באמצעות יועציה ונציגיה השונים, מנסה ליצור מצג-שווא לפיו התקבל אצלה מידע ממשרד התקשורת שמר זאבי לא יוכל לקבל היתר שליטה בבזק"

גד זאבי / צילום: איל יצהר
גד זאבי / צילום: איל יצהר

איש העסקים גד זאבי, שמנסה לרכוש את גרעין השליטה בקבוצת התקשורת בזק , מאיים לתבוע את קרן סרצ'לייט האמריקאית שמתחרה גם היא על רכישת השליטה בקבוצה.

לפי מכתב התראה ששלחו עורכי דינו של זאבי, אמיר ברטוב ועיינה וקסלר ממשרד שמעונוב ושות', "במהלך הימים האחרונים התקבלו אצל מרשינו ידיעות מבוססות, לפיהן קבוצת סרצ'לייט, באמצעות יועציה ונציגיה השונים, מנסה ליצור מצג-שווא לפיו התקבל אצלה מידע ממשרד התקשורת שמר זאבי לא יוכל לקבל היתרשליטה בבזק".

עוד טוענים באי-כוחו של זאבי כי לטענת נציגי סרצ'לייט, זאבי פנה אליהם בבקשה להיות "השותף הישראלי" (שנדרש לצורך שליטה בבזק), וכי "מבירור שביצעה הקרן עם משרד התקשורת נמסר לה כאמור כי מר זאבי לא יקבל היתר 'בחיים'. אם דברים אלה נאמרו, ולו ברמז או בקריצת עין, הרי שאלה דברי שקר וכזב, שהרי ידוע לכם היטב כי מר זאבי מעולם לא ניהל מגעים כלשהם עם קבוצת סרצ'לייט או מי מטעמה ולא נפגש מעולם עם נציגי הקרן", מדגישים עורכי הדין של זאבי.

עוד לדבריהם, "נמסר לנו כי מרשתכם 'משדרת' מסרים ומוסרת מצגים כלפי אינטרנט זהב ובי קומיוניקיישנס (ביקום), ובעיקר כלפי מחזיקי איגרות החוב, כי אל להם לסמוך את ידיהם על הצעת מרשינו, וכי קרן סרצ'לייט היא 'השחקן היחידי במגרש'. אין צורך להכביר מילים בדבר חומרת המעשים המיוחסים לסרצ'לייט, העולים כדי פרסום לשון הרע על כל הנובע והמשתמע מכך", הם מוסיפים.

לדבריהם, יש בכך גם תחרות בלתי הוגנת ועוולות רבות נוספות, "הכתובות עלי ספר החקיקה של מדינת ישראל (שאולי לא מוכרים לקרן סרצ'לייט)", בניסוחם. "מצופה מסרצ'לייט, אשר מבקשת לשלוט בקבוצת התקשורת הגדולה בישראל, לנהוג בהתאם להוראות הדין, בתום-לב ובאופן הגון, ולהימנע מפרסום מידע שקרי, מתוך מטרה להלך אימים על המשקיעים על-מנת שיעדיפו את הצעתה".

באי-כוחו של זאבי דורשים מסרצ'לייט לפרסם הבהרות, לפיהן זאבי לא פנה בהצעה להיות שותף לסרצ'לייט, ולא נמסר משום גורם במשרד התקשורת כי זאבי לא יקבל היתר שליטה - ואם נמסר, לפרסם מיידית מי הגורם, ולהבהיר כי הקרן לא העבירה מסרים ישירים, עקיפים או רומזים בנוגע לדברים שיוחסו להם. אם נמסרו כאלה - דורש זאבי "את התנצלותכם והודאתכם בשקרים, בנוסח שיתואם עימנו".

לדברי עורכי הדין, "בסופו של דבר הדברים פשוטים. אם אין כל ממש באמור במכתבנו, הדברים לא נאמרו מעולם... והתנהלתם באופן ראוי ובתום-לב ובמסגרת תחרות הוגנת - הרי שלא צריכה להיות למרשתך מניעה לכתוב את ההבהרות המבוקשות באופן מיידי וללא כחל וסרק".

לדבריהם, ככל שלא יימסרו ההבהרות, זאבי הורה להם "לפעול באופן מיידי באמצעים משפטיים נגדכם". 

מסרצ'לייט לא נמסרה תגובה.