מייסד מישורים גיל בלוטרייך קיבל יותר מ-11 מיליון שקל במכירת מניות החברה הבת סקייליין

על רקע ההמתנה להכרעה בנוגע להרכב השליטה העתידי בחברת הנדל"ן מישורים, ניצל בינתיים את הזמן בלוטרייך, "הרוח החיה" מאחורי מישורים, למכירת החזקותיו הישירות בסקייליין בהיקף של 2.6% מההון • מתחילת השנה רשמה מניית סקייליין שינויים קלים, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-460 מיליון שקל

על רקע ההמתנה להכרעה בנוגע להרכב השליטה העתידי בחברת הנדל"ן מישורים , בינתיים מנצל את הזמן גיל בלוטרייך, השותף המייסד של החברה, הנחשב ל"רוח החיה" העומדת מאחוריה, למכירת החזקותיו הישירות בחברה הבת סקייליין, בהיקף של 2.6% מההון, ובתמורה של יותר מ-11 מיליון שקל.

סקייליין עדכנה כי בלוטרייך מכר אתמול (א') את נתח המניות המדובר בעסקה שנעשתה מחוץ לבורסה, לפי מחיר מניה של 25.5 שקל - הנחה של כ-8% על שווי המניה טרם המסחר אתמול בבורסה. מתחילת השנה רשמה מניית סקייליין שינויים קלים, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-460 מיליון שקל.

סקייליין עוסקת בייזום ופיתוח נדל"ן, ניהול מלונות ואתרי נופש, ומחזיקה בנדל"ן מניב בקנדה ובארה"ב, ומישורים מחזיקה בכ-49% ממניותיה ומלבד החזקה זו עוסקת בייזום ונדל"ן מניב בישראל ובארה"ב.

מישורים, כאמור, נמצאת בכותרות באחרונה על רקע האפשרות לרכישת מניותיו של בלוטרייך על-ידי שותפו אלכס שניידר, אפשרות שעליה סיכמו צמד בעלי השליטה במישורים בסוף 2018, אשר אפשרה את סיום הסכסוך שנחשף ביניהם זמן קצר טרם לכך.

במסגרת הסכסוך שנחשף בנובמבר האחרון טען שניידר שבלוטרייך הפר את חובותיו לחברה כדירקטור וכבעל שליטה, ואילו בלוטרייך טען כי שניידר התערב באופן פעיל ופסול בניהול השוטף.

אתמול עדכנה מישורים כי שניידר "טרם הודיע על מימוש אופציית ה- Call לרכישת מניותיו של בלוטרייך בחברה", וכי "למיטב ידיעת החברה, בין בעלי השליטה מתנהלים מגעים, אולם כפי שנמסר לחברה, אין כל ודאות שיבשילו לכדי הסכם, שהאופציה תמומש או שתתבצע כל עסקה בין בעלי השליטה".

עדכון זה מגיע בהמשך לדיווח בנושא שפרסמה מישורים בשבוע שעבר, לפיו בלוטרייך ושניידר "הסכימו להאריך את תקופת מימוש אופציית ה- Call שהעניק בלוטרייך לשניידר לרכישת כל מניותיו בחברה ב-30 ימים נוספים", עד לתאריך 26.5.

מניית מישורים, שקפצה אתמול ב-15% המשיכה להתקדם היום עם עליות של כ-6%-7%, השלימה זינוק של כ-50% מתחילת השנה ומשקפת למישורים שווי של כ-260 מיליון שקל.

אחרי גל העליות האחרון, מניית מישורים מתקרבת לשווי של 9 שקלים, שהוא עדיין נמוך ביותר מ-20% ממחיר מניה של 11.5 שקל, לפיו יוכל שניידר לממש את האופציה שהוענקה לו לרכישת מניות בלוטרייך בחברה, ובהשקעה כוללת של כ-130 מיליון שקל.

המיליארדר היהודי-קנדי (שהפך מוכר בישראל כשרכש בעשור שעבר את מועדון הכדורגל מכבי תל אביב) נכנס לשותפות במישורים בסוף 2015, כשהשקיע כ-40 מיליון שקל בהנפקה פרטית שביצעה לו מישורים לפי מחיר מניה של 6 שקלים, ובנובמבר 2016 הפך לשותף שווה של בלוטרייך בהחזקות, כשרכש כ-16% ממניות החברה מידי שותפו תמורת כ-45 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 9.5 מיליון שקל.