בית"ר טוברוק לביהמ"ש: להוציא התראת פשיטת רגל לאמיר כבירי

לפי הבקשה, כבירי, בעליה לשעבר של קבוצת הפועל ת"א, נמנע מלשלם לבית"ר טוברוק כ-2 מיליון שקל שנפסקו לזכותה כחלק מפסק בוררות של השופטת בדימוס הילה גרסטל • בא-כוחו של כבירי: "הבקשה הוגשה מטעמים טקטיים שמטרתם הפעלת לחצים על כבירי לביצוע התשלום בדרך שלא הוסכמה לפני כן"

אמיר כבירי / צילום: מוזיאון הרמיטז רוסיה
אמיר כבירי / צילום: מוזיאון הרמיטז רוסיה

מועדון הכדורגל בית"ר טוברוק מבקש מבית המשפט להמציא התראה לפשיטת רגל לאיש העסקים אמיר כבירי. לפי הבקשה שהוגשה אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, כבירי, בעליה לשעבר של קבוצת הפועל תל-אביב, נמנע מלשלם לבית"ר טוברוק כ-2 מיליון שקל שנפסקו לזכותה כחלק מפסק בוררות של השופטת (בדימוס) הילה גרסטל שניתן בחודש יוני 2018, ושאושר על-ידי בית המשפט המחוזי בחודש אוקטובר אשתקד.

הרקע לבקשה הוא כאמור הליך בוררות שהתנהל אצל השופטת בדימוס גרסטל, בעניין תביעה על סך 7.2 מיליון שקל, שהוגשה על-ידי התובעת, "מועדוני כדורגל המרכז, השרון והשומרון", חברה לתועלת הציבור המחזיקה במועדון הכדורגל בית"ר טוברוק. בראש המבקשת עומד אריק איזיקוביץ. תביעת הבוררות, שהתקבלה בחלקה בלבד, הוגשה נגד כבירי, שהיה בעל השליטה בחברת "הראל החזקות מועדון הכדורגל הפועל תל-אביב" והחזיק בקבוצה מחודש יוני 2015 ועד חודש ינואר 2017, אז נמכרה הפועל תל-אביב במסגרת הקפאת הליכים, בשל קשיים כלכליים אליהם נקלעה.

מקורבים לכבירי מסרו ל"גלובס" כי בין איזיקוביץ לכבירי נחתם חוזה אשר מסדיר את החלטת הבוררת. לדבריהם, ההסדר המדובר קבע כי בעת חתימתו יעביר כבירי לאיזיקוביץ תשלום מיידי בעת חתימת ההסדר של חצי מיליון שקל, כאשר יתרת החוב תועבר בפריסה. לפי אותם מקורבים, לאחר חתימת ההסכם החלו הצדדים בהידברות על דרך העברת הכסף, כאשר הם טוענים כי כבירי לא הסכים לתנאיו של אריק איזיקוביץ והדרך שבה ביקש להעביר אליו את הכספים.

מקורביו של כבירי מסרו ל"גלובס" כי הגשת הבקשה לבית המשפט אתמול מהווה ניסיון להפעלת לחץ מיותר על כבירי, שכן לטענתם כבירי מתכנן לעמוד בכל התחייבויותיו, כפי שעמד עד כה בכל הקשור להפועל תל-אביב, אך בכוונתו לעשות הכול בצורה כשרה ועל-פי הדין הישראלי.

ל"גלובס" נודע כי בין הצדדים מתנהלת הידברות גם בימים אלה, כאשר מקורביו של כבירי סבורים כי הם יגיעו להסדר בקרוב. 

הסכם לרכישת שחקנים 

כאמור, הרקע לבקשה הוא הליך בוררות שהתנהל אצל השופטת גרסטל. הבוררות עצמה עסקה בהסכמים שונים שנחתמו בין טוברוק לבין הפועל תל-אביב, ובהם הסכם לרכישת שחקני טוברוק על-ידי הפועל תל-אביב וכן הסכם למתן ייעוץ.

בפסק הבורר של השופטת גרסטל נקבע, בין השאר, כי לא הייתה מחלוקת בין הצדדים על עצם קיום ההסכמים. כן לא הייתה מחלוקת שמלוא התמורה לא שולמה. המחלוקת נגעה אם כן לשאלה - האם יש לחייב את כבירי בתשלום יתרת התמורה שלא שולמה ובפיצוי בגין נזקים נוספים.

בפסק הבורר דחתה גרסטל את מרבית התביעה, אולם קיבלה בחלקה את תביעת הפיצויים נגד כבירי וחייבה אותו בתשלום 1.55 מיליון שקל, נוסף על הוצאות הבוררות.

בא-כוחו של אמיר כבירי, עו"ד עדי בראונשטיין, מסר בתגובה: "אכן הוגשה הבקשה להתראת פשיטת רגל, אך הבקשה הוגשה מטעמים טקטיים שמטרתם הפעלת לחצים על מר כבירי לביצוע התשלום בדרך שלא הוסכמה לפני כן. למרות ניסיון זה, אנו סמוכים ובטוחים שכפי שההליך האחרון כנגד מרשי נדחה, גם ההתראה הזו תידחה על הסף. ישנה מחלוקת לגבי אופי התשלום ודרך התשלום, ובזאת מרשי לא יתפשר. מרשי עמד ויעמוד בכל התחייבויותיו כפי שעשה עד כה, אך לא יהיה נתון לסחיטה על-ידי אף גורם".