בקשה למינוי מפרק ללקוח שאפקון חשופה לו ב-8 מיליון שקל

ככל הידוע, הלקוח הוא שפע טוב - חברה לעבודות פיתוח, הפועלת בתחום ייזום הנדל"ן, שהיקף החובות המסופקים שלה מצטבר לכמה עשרות מיליוני שקלים • באפקון ציינו כי החברה "בוחנת את האפשרויות העומדות בפניה בקשר לחשיפה הנ"ל"

ירון קריסי, מנכ"ל אפקון / צילום: סיון פארג'
ירון קריסי, מנכ"ל אפקון / צילום: סיון פארג'

חברת הפרויקטים אפקון עדכנה היום (ב') על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים למנות מפרק/נאמן ללקוח, שעבורו היא מבצעת עבודות, ואשר חשיפתה אליו עומדת על כ-8 מיליון שקל. באפקון ציינו כי החברה "בוחנת את האפשרויות העומדות בפניה בקשר לחשיפה הנ"ל".

ככל הידוע, מדובר בחברת שפע טוב, חברה לעבודות פיתוח הפועלת בתחום ייזום נדל"ן, וההערכה היא כי סך היקף החובות המסופקים שלה עשוי להצטבר לכמה עשרות מיליוני שקלים.

אפקון, הנמצאת בשליטת משפחת שמלצר, פועלת בפרויקטים של תשתיות ובנייה, מערכות אלקטרו-מכניות, טכנולוגיות בקרה ואוטומציה ותקשורת, וברוב המקרים פעילותה בפרויקט כוללת שילוב של כמה שירותים.

בחודשים האחרונים דיווחה אפקון, המנוהלת על-ידי ירון קריסי, על זכייה והתקדמות בשלל פרויקטים, בהיקף מצטבר של כ-2.5 מיליארד שקל. האחרונים בהם התקבלו בחודש מארס, וכללו עבודות הקמה למרכז רפואי גריאטרי בהיקף של כ-160 מיליון שקל ועבודות תכנון, ביצוע ואחזקה של מערכת התראה עבור גוף ממשלתי בישראל, תמורת כ-64 מיליון שקל.

מתחילת השנה טיפסה מניית אפקון  ב-18% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-1 מיליארד שקל.

בחודש שעבר סיכמה אפקון את 2018 עם שיפור של 6% בהכנסותיה, שהתקרבו ל-1.6 מיליארד שקל, אבל הרווח הגולמי שלה נשחק, בעיקר בהשפעת מגזר פרויקטים למבנים ותשתיות, וכן מהפסד של 4.5 מיליון שקל שנרשם כחלק מהסדרת מערכת יחסים מול לקוח, שטען לנזקים שנגרמו לו בפרויקטים שביצעה עבורו אפקון. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה ירד בכ-6% ל-44 מיליון שקל.