פותחים את הדלת לכולם: האם תצליחו לצפות בקליפ המלא של להקת שלוה?

בנק הפועלים וארגון שלוה הזמינו ראשי גופים שונים לחתום על אמנה חברתית הקוראת לשילובם של ילדים, נוער ומבוגרים עם מוגבלויות • רק מי שיחתום על האמנה יוכל להאזין ולצפות בקליפ החדש של הלהקה

הבוקר השיקו בנק הפועלים, ארגון שלוה, והחברה למתנ"סים מהלך חברתי-ציבורי, בתמיכת יוטיוב, שמטרתו לפעול לשילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה, תחת השם - "הדלת פתוחה לכולם". במסגרת ההשקה שנערכה במועדון בנק הפועלים בתל אביב, הוזמנו ראשי גופים שונים לחתום על אמנה חברתית הקוראת לשילובם של ילדים, נוער ומבוגרים עם מוגבלויות.

היוזמה, כך נראה לצערנו, אכן נדרשת. ברשתות החברתיות עלו באחרונה כמה וכמה סיפורים שהציגו את חוסר הסובלנות בחברה, ואת האישור לכך העניק סקר שערכה החברה למתנ"סים. בסקר נבדקה הנכונות של הורים לכך שילדיהם ישתתפו בפעילות שבה נוכחים ולוקחים חלק ילדים עם מוגבלויות. 10% בלבד מההורים הביעו נכונות מלאה, כלומר, לכ-90% מההורים הדבר הפריע במידה כלשהי.

במסגרת אירוע ההשקה הוזמנו הנוכחים להאזין לשיר החדש של להקת שלוה - "הדלת תהיה פתוחה". נזכיר כי הלהקה, בה חברים אמנים עם מוגבלויות, הגיעה לגמר התוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון", זכתה להוקרה רבה, אך בחרה לפרוש מהתחרות. במסגרת המהלך החדש יוזמן הציבור להצטרף ולחתום על האמנה, ורק לאחר החתימה יוכל גם הוא להאזין ולצפות בקליפ באופן חופשי. וגם כאן יש מגבלה - רק אחד מעשרה יוכל לצפות בקליפ בשלמותו, ואילו יתר התשעה יסתפקו רק בחציו. בסוף השבוע הוא כבר יהיה פתוח לכולם. את השיר כתבו אמיר דדון, להקת שלוה וירון ברונבינסקי, דדון הלחין, וגלעד שמואלי הפיק מוזיקלית.

באורחי ומארחי ההשקה ובחותמים הבוקר היו: אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים הפורש; קלמן סמואלס, מייסד ונשיא ארגון שלוה; אבי סמואלס, יו"ר שלוה; אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים; ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל; אבי וורצמן, יו"ר החברה למתנ"סים בישראל ומנכ"ל הכפר השיקומי עלה נגב-נחלת ערן; אלוף במיל' דורון אלמוג, חתן פרס ישראל ויו"ר עלה נגב-נחלת ערן; עמוס שפירא, יו"ר אלו"ט; ונציגי ארגונים חברתיים אחרים, בהם - נגישות ישראל, וראייטי, אקים, סיכוי שווה, המרכז לעיוור, אתגרים, כנפיים של קרמבו, גדולים במדים, בקול, בית הגלגלים, איזי שפירא, 6 degrees, ג'וינט, איל"ן, אנוש, הוועד הפראלימיפי, והמרכז לכלבי נחייה.

אבי סמואלס, קלמן סמואלס, אריק פינטו, ברק רגב ואבי וורצמן/ צילום: אביב גוטליב
 אבי סמואלס, קלמן סמואלס, אריק פינטו, ברק רגב ואבי וורצמן/ צילום: אביב גוטליב

לדברי פינטו "מאות אלפי אנשים עם מוגבלות נלחמים מידי יום למען הזדמנויות שוות בכל תחומי החיים. אני משוכנע שהסיבה המרכזית לכך היא היעדר חינוך, הסברה והכרות עם השונה והחריג. אני קורא לכל חברי, מנהלות ומנהלים במשק הישראלי, לפעול ביחד על מנת להפוך את המדינה שלנו לנגישה יותר ולשלב אנשים עם מוגבלויות בכל תחומי החיים, עד שכל תושב במדינה, מכל שכבות האוכלוסייה, יוכל לחיות בכבוד, להתנייד בכבוד, לממש את הפוטנציאל האישי שלו".

דורון אלמוג / צילום: אביב גוטליב
 דורון אלמוג / צילום: אביב גוטליב

ברק רגב הסביר כי "להיות שונה ומיוחד זה נכס היום. המטרה של YouTube היא לאפשר לכל אחד ואחת להשמיע את קולו ולבטא את עצמו".