חברת WeWork בדרך להנפקה: הגישה תשקיף חסוי

WeWork לא פרסמה נתונים פיננסיים, אך לפי CNBC ההפסד של החברה עמד על 1.9 מיליארד דולר ב-2018

אדם נוימן, מנכ"ל ומייסד WeWork / צילום: רויטרס
אדם נוימן, מנכ"ל ומייסד WeWork / צילום: רויטרס

חברת WeWork, ששינתה את שמה ל-The We Company כחלק ממהלך מיתוג מחדש, הודיעה הערב (ב') כי הגישה תשקיף חסוי לקראת הנפקה

החברה לא פרסמה נתונים פיננסיים, אך במצגת ששותפה עם CNBC בחודש מרץ, דיווחה החברה על הפסד של 1.9 מיליארד דולר והכנסות של 1.8 מיליארד דולר ב-2018 ועל הפסד של 933 מיליון דולר והכנסות של 866 מיליון דולר ב-2017. 

במכתב לעובדים כתב מנכ"ל ומייסד WeWork, אדם נוימן, כי "אנחנו תמיד מתמקדים באיך לקחת את העסקים שלנו לשלב הבא. כחלק מהניסיון לשמור על אפשרויות פתוחות, הגשנו טויטת תשקיף חסויה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) בדצמבר. אחרי מחשבה רבה, החלטנו בשבוע שעבר להגיש את התשקיף החסוי - צעד ראשון לקראת ההחלטה להפוך לחברה ציבורית". 

שוק ההנפקות התעורר בשבועות האחרונים עם ההנפקות של חברות ההייטק ליפט, פינטרסט וזום. גם אובר וסלאק, שכבר פירסמו תשקיף פומבי, עומדות לפני הנפקה.

ל-WeWork מחכה שוק מאתגר - מניית ליפט ירדה בכ-20% מאז ההנפקה, וחברת אובר עומדת להנפיק לפי שווי נמוך משמעותית מזה שקיוותה (84-90 מיליארד דולר לעומת 100-120 מיליארד דולר).

כיום WeWork מסתמכת על השקעות פרטיות, בעיקר מסופטבנק שהשקיע בחברה כבר מעל ל-10 מיליארד דולר, בהם 2 מיליארד דולר השנה. השווי לפיו WeWork גייסה הון בשוק הפרטי עומד על 20 מיליארד דולר.