מניבים מגייסת 85 מיליון שקל ממוסדיים; במו"מ להשקעה של 130 מיליון שקל במפעל רב-בריח באשקלון

הקרן דיווחה לראשונה על המשא ומתן לפני כחודש, והיום פרסמה פרטים נוספים, אבל הדגישה כי המו"מ עדיין לא הושלם • לפי ההסכם המתגבש, תשכור רב-בריח את הנכס ממניבים לתקופה של 20 שנים במחיר המשקף תשואה שנתית של כ-7%

עופר אברם, שרון שוופי, איתי מל / צילום: נועה זני
עופר אברם, שרון שוופי, איתי מל / צילום: נועה זני

קרן הריט מניבים מנהלת משא ומתן לרכישת 70% מהמפעל החדש שתקים חברת רב-בריח באזור התעשייה באשקלון. הקרן דיווחה לראשונה על המשא ומתן לפני כחודש, והיום היא פרסמה פרטים נוספים, אבל הדגישה כי המו"מ עדיין לא הושלם. 

המפעל במתכונתו המלאה צפוי להיות מוקם על קרקע בשטח כולל של כ-93 דונם, בהיקף בנוי של כ-40 אלף מ"ר, ובעלות מוערכת של 180 מיליון שקל. השלמת הקמתו מתוכננת לסוף שנת 2021. מניבים מנהלת כאמור מו"מ לרכישה מידי רב-בריח של 70% מהמתחם, ואם יושלם בהצלחה, היא צפויה לשלם כ-130 מיליון שקל בתוספת הוצאות עסקה.

הקרן תעביר את התשלום עם השלמת הבניין ומסירתו, ובכך בעצם היא צפויה לממן במקום רב-בריח את מרבית עלויות הקמת המפעל. לפי ההסכם המתגבש, תשכור רב-בריח את הנכס ממניבים לתקופה של 20 שנים במחיר המשקף תשואה שנתית של כ-7%. 

במקביל לדיווח על המו"מ עם רב-בריח הודיעה הקרן הבוקר (יום ג') כי היא מגייסת כ-85 מיליון שקל בהקצאה פרטית למשקיעים מוסדיים לפי מחיר של 1.64 שקלים למניה - הנחה של כ-4% על מחיר המניה בבורסה עם סגירת המסחר אתמול.  

חברת רב-בריח, הנמצאת מאז 2008 בבעלותו של התעשיין שמואל דונרשטיין, מתמחה בתכנון, ייצור ושיווק של דלתות כניסה ודלתות בטחון מעוצבות, דלתות פנים לבית ולמשרד, מוצרי נעילה מתקדמים, דלתות נגד ירי, דלתות עמידות אש והדף (דלתות פריצה קרה), דלתות וחלונות למרחב המוגן, שערים לתעשייה ומערכות אוורור וסינון אב"כ לחדרי הממ"ד.

נכון להיום, לחברה שבעה מפעלים ברחבי הארץ, שישה מהם באשקלון (מפעל דלתות פלדה, מפעל מוצרי נעילה, מפעל יצור מוצרי מיגון, מפעל שערים ומשווי גובה, מפעל מערכות סינון ואב"כ ומפעל לחיתוך וגלוון פלטות) ומפעל נוסף לדלתות פנים בכרמיאל. החברה מעסיקה כ-800 עובדים, כשעל הפרק העסקתם של עוד כ-1,000 עובדים במפעל החדש באשקלון.

המניה יציבה מאז ההנפקה

קרן הריט מניבים הוקמה ב-2015 על ידי שרון שוופי (יו"רית), לשעבר מנכ"לית חברת הנדל"ן גב ים, ואיתי מל (סגן יו"ר) כקרן ריט - קרן המשקיעה בנדל"ן מתוך מטרה להשכיר את הנכסים לתקופה ארוכה, שכפופה למשטר מיסויי ייחודי, הכולל הטבות מס. מנכ"ל החברה הוא עופר אברם.

הקרן הצטרפה לבורסה בתל אביב באפריל 2017, בעת שביצעה הנפקת אג"ח ומניות, שבמהלכה גייסה כ-290 מיליון שקל. מאז ההנפקה נותרה מניית הקרן, שמרבית ההון שלה מוחזק על ידי גופים מוסדיים, יציבה ושוויה של החברה בבורסה עומד על 390 מיליון שקל.

מיטב דש מחזיק כיום בכ-17% ממניות הקרן, לצד משקיעים מוסדיים נוספים, שהבולטים ביניהם הם פועלים שוקי הון, אוניברסיטת בר אילן, אי.בי.אי, הלמן אלדובי וקרן הפנסיה גלעד.

הבוקר הודיעה הקרן כי היא מגייסת כ-85 מיליון שקל באמצעות הקצאה פרטית של כ-18% מההון (לאחר הגיוס) לארבעה גופים מוסדיים: כלל ביטוח תרכוש מניות בכ-40 מיליון שקל, מנורה מבטחים בכ-30 מיליון שקל, הראל בכ-10 מיליון שקל ומיטב דש בכ-5 מיליון שקל (יעלה להחזקה של כ-18%). בעקבות ההקצאה יהפכו כלל ביטוח ומנורה מבטחים לבעלות עניין בקרן - הראשונה עם החזקה של כ-10.5% מההון והשנייה עם החזקה של כ-8.8%.

בבעלות מניבים כיום תעשה נכסים מניבים בשטח של כ-96 אלף מ"ר וכ-20 אלף מ"ר חניונים, בשווי כולל של כ-780 מיליון שקל. שיעור התפוסה הממוצע בנכסי החברה עומד על 95%.

המנכ"ל אברם ציין היום כי "ההסכם שייחתם עם רב-בריח, חברה תעשייתית מהמובילות בישראל, הינו הסכם חשוב עבור קרן מניבים, ששואפת להגדיל ככל האפשר את חלקם של נכסי הלוגיסטיקה והתעשייה החדשים מתוך כלל נכסי החברה".