מניית סיליקום נפלה בנאסד"ק ב-18.5% לאחר שלדוחות הרבעון צורפה תחזית מאכזבת להמשך

כ-55 מיליון דולר נמחקו משוויה של ספקית הפתרונות לקישוריות רשתות תקשורת, למרות שפרסמה דוחות חיוביים לרבעון הראשון • המניה נמוכה ב-59% מהשיא שאליו הגיעה בתחילת 2018

שייקה אורבך, נשיא ומנכ"ל סיליקום / צילום: עינת לברון
שייקה אורבך, נשיא ומנכ"ל סיליקום / צילום: עינת לברון

מניית סיליקום  נפלה אתמול (ב') בנאסד"ק ב-18.5%, וכ-55 מיליון דולר נמחקו משוויה, לאחר שהחברה פרסמה את דוחות הרבעון הראשון - דוחות חיוביים, אך אליהם צורפה תחזית מאכזבת לרבעון השני. שווי השוק של החברה לאחר הירידה אתמול הוא 242 מיליון דולר. מחיר המניה כיום, 31.8 דולר, נמוך ב-59% מהשיא שאליו הגיע בתחילת ינואר 2018. עם זאת, הוא גבוה ב-2.6% מהשפל שאליו נפלה המניה בסוף אותו חודש, לאחר שדווח על ביטול הפרויקט הגדול בתולדות החברה.

סיליקום, ספקית פתרונות לקישוריות רשתות תקשורת, עדכנה כי היא צופה הכנסות של 25-26 מיליון דולר ברבעון השני, בעוד שתחזית האנליסטים הייתה ל-34.5 מיליון דולר. התחזית משקפת ירידה של 5.8%-9.4% ביחס להכנסות הרבעון המקביל ב-2018, שהיה גם הוא רבעון לא קל לחברה לאחר אובדן הפרויקט הגדול. בשיחת הוועידה שערכה הנהלת סיליקום הוסברה התחזית המאכזבת בהאטה בקצב ההטמעה של טכנולוגיות NFV (רשתות תקשורת וירטואליות). בחברה מציינים כי הראות (visibility) בתחום אינה ברורה כרגע, ולקוחות מדברים על קצב נמוך יותר של תחילת הטמעות. אגב, חברה ישראלית נוספת שנפגעה לאחרונה מהעיכובים בשוק ה-NFV היא רדקום, שגם היא כמו סיליקום חלק מקבוצת רד שהקימו האחים זיסאפל.

תוצאות הרבעון של סיליקום
 תוצאות הרבעון של סיליקום

ברבעון הראשון, הכנסות סיליקום הסתכמו ב-30.2 מיליון דולר, עלייה של 2.4% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי לפי כללי GAAP הסתכם ב-3.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP - בנטרול תגמולים הוניים לעובדים, הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים ומחיקות הקשורות לביטול החוזה מ-2018- הרווח הנקי הסתכם ב-4 מיליון דולר, ירידה מ-4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי למניה היה 52 סנט, גבוה ב-6 סנטים מתחזיות האנליסטים.

"אנחנו שמחים לדווח על רבעון חזק שמשקף את עוצמת העסקים שלנו בייצור הכנסות", מסר נשיא ומנכ"ל החברה, שייקה אורבך. לדבריו, במוצרי ה-Edge של החברה, "בעוד שזכינו במספר רב של חוזים ויש לנו פייפליין של זכיות פוטנציאליות - עובדות שמובילות לכך שאנו שבעי רצון מהמיצוב האסטרטגי שלנו - אנחנו ממשיכים לחוות עיכובים בהטמעות של הלקוחות, ויש אי-ודאות בנוגע לתזמון הצמיחה בתחום. להערכתנו, מדובר בעניין שטבעו קצר טווח, והדבר מגולם בתחזית שלנו לרבעון השני ובראות המוגבלת שלנו להמשך 2019. במקביל, אנו ממשיכים להיות בטוחים ונלהבים בנוגע לפוטנציאל של ה-Edge בטווח הארוך".

במקביל לפרסום הדוחות, סיליקום הודיעה גם על הזמנה חדשה מאחד הלקוחות שלה, ספק שירות גדול, כשהייצור יתחיל בתחילת 2020 ובשיא יגיע קצב ההזמנות ל-10 מיליון דולר בשנה.