טראמפ ושלושה מילדיו תובעים את דויטשה בנק וקפיטל וואן

נשיא ארה"ב מבקש מבית משפט פדרלי למנוע מהבנקים לציית לצווים פדרליים להמצאת מידע שניתנו במסגרת חקירת עסקיו הפיננסיים • טוען כי כי אין מטרה לגיטימית או חוקית לדרישות של ועדות בבית הנבחרים, שנשלט בידי הדמוקרטים, להמציא להן רישומים במסגרת החקירה, וכי אלה נועדו להטרידו

איוונקה ודונלד טראמפ / צילום: שאטרסטוק
איוונקה ודונלד טראמפ / צילום: שאטרסטוק

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שלושה מילדיו ושבע מהחברות שלו הגישו שלשום (ב') תביעה בבית משפט פדרלי נגד דויטשה בנק וקפיטל וואן פייננשל קורפ, בדרישה למנוע מהבנקים לציית לצווים פדרליים להמצאת מידע שניתנו במסגרת חקירת עסקיו הפיננסיים של טראמפ.

בתביעה הפדרלית, שהוגשה לבית המשפט הפדרלי הדרומי של ניו יורק, נטען כי אין מטרה לגיטימית או חוקית לדרישותיהן של ועדות בבית הנבחרים, שנשלט בידי הדמוקרטים, להמציא להן רישומים במסגרת החקירה.

"צווי המצאת המידע שהונפקו נועדו להטריד את הנשיא דונלד ג'יי. טראמפ, לחטט בכל היבט של מצבו הפיננסי האישי, עסקיו והמידע האישי של הנשיא ומשפחתו", נטען בכתב התביעה.

כמו כן נטען בתביעה כי הדמוקרטים מקווים "למצוא משהו שאותו יוכלו לחשוף בפומבי ולהשתמש בו ככלי פוליטי נגד הנשיא".

חברת בית הנבחרים מקסין ווטרס, המכהנת כיו"ר ועדת השירותים הפיננסים, וחבר בית הנבחרים אדם שיף, המכהן כיו"ר ועדת המודיעין - שניהם מהמפלגה הדמוקרטית - פרסמו הודעה משותפת שבה נאמר כי התביעה "חסרת שחר", על-פי דיווחי ה"ניו יורק טיימס" ואמצעי תקשורת אחרים.

ב-15 באפריל הוציאו שתי ועדות של בית הנבחרים צווי המצאת מידע למספר רב של מוסדות פיננסיים, שהצטוו לספק מידע על מצבו הפיננסי של טראמפ. שני הבנקים (דויטשה בנק וקפיטל וואן פייננשל קורפ) מעורבים באימפריית הנדל"ן של טראמפ.

"השימוש הפוטנציאלי במערכת הפיננסית של ארה"ב למטרות לא חוקיות מעורר חשש חמור בותר. ועדת השירותים הפיננסיים בוחנת ביסודיות המרבית את הסוגיות אלה, לנוכח האפשרות למעורבות של הנשיא ומקורביו", אמרה ווטרס בהודעה שהתפרסמה במועד מוקדם יותר.

שיף פרסם בעבר הודעה שבה נאמר כי צווי המצאת המידע כללו "צו המצאה ידידותי לדויטשה בנק".

לאחרונה אמר טראמפ כי בכוונתו להתנגד לכל ניסיון שהוא מצד הדמוקרטים לחטט בעסקיו. בין השאר בוחנים הדמוקרטים עסקאות אפשריות שייתכן שטראמפ עשה עם רוסיה.

בתביעה, שרשימת התובעים בה כוללת גם את The Trump Organization ואת שלושת ילדיו הגדולים של טראמפ - דונלד טראמפ הבן, אריק ואיוונקה - נטען כי לבית המשפט יש את הסמכות להכריז כי צווי ההמצאה בטלים ומבוטלים.

נציג של דויטשה בנק הצהיר: "אנו ממשיכים להיות מחויבים לאספקת מידע הולם לכל החקירות המוסמכות, ונציית לצו בית משפט שמתייחס לחקירות אלה".

עד למועד פרסום הכתבה בשעה מאוחרת שלשום, לא ניתן היה ליצור קשר עם עורכי דין ונציגים של שני הצדדים.