התעשיינים: "חברות רבות נמצאות תחת איום סגירה תמידי"

נשיא ההתאחדות שרגא ברוש ביקר את מדיניות הממשלה, שלטענתו לא מעודדת את התעשייה המקומית • "המשבר בדרום, לרבות ההשלכות הנוראיות שלו ובהן פיטורי עובדים, הוא לא גזירת גורל, אלא תוצאה ישירה של ואקום ממשלתי"

שרגא ברוש  / צילום:תמר מצפי
שרגא ברוש / צילום:תמר מצפי

בהתאחדות התעשיינים חוששים כי הסגירה של חרסה בבאר שבע והמשבר בפניציה שבירוחם שנתונה לחרם מצד החרדים בשל פעילותה בשבת - הם רק ההתחלה: נשיא ההתאחדות שרגא ברוש אמר כי "לצד חרסה ופניציה יש חברות תעשייתיות רבות שעדיין ממשיכות לפעול - אך נמצאות תחת איום סגירה תמידי, כמו מלט הר טוב ויצרניות האוטובוסים הארגז ומרכבים וזאת רק בגלל שהמדינה מקדשת את היבוא ואת ההוזלה של מוצרים בשקלים בודדים - על פני קידום הכלכלה המקומית באמצעות יצור מקומי ויצוא".

ברוש ביקר בחריפות את מדיניות הממשלה בנושא התעשייה המקומית ואמר כי המשברים במפעלים בדרום הארץ מהווים תוצאה של ואקום ממשלתי וזאת בניגוד למדיניות שמונהגת בשאר מדינות העולם, שמעדיפות את התעשיות המקומיות שלהן. "המשבר בדרום, לרבות ההשלכות הנוראיות שלו ובהן פיטורי עובדים, הוא לא גזירת גורל, אלא תוצאה ישירה של ואקום ממשלתי", אמר.

מנתוני אגף הכלכלה של ההתאחדות עולה כי בעשור האחרון חלה עלייה של 25% בתעריף הארנונה, שיעור שאינו כולל העלאות חריגות והיטלים שונים שמכבידים את ההוצאות של התעשיינים. זאת, לצד התייקרות בתעריפי המים ובמחיר החשמל. בהתאחדות טענו כי עלויות אלה מרדדות את כושר התחרות של התעשייה בשווקים.

בתוך כך, היום (ד') עשרות מבין 115 עובדי חרסה בבאר שבע המשיכו להפגין מול המפעל בבאר שבע ומול משרדי חברת האם, קבוצת חמת באשדוד על סגירתו הצפויה של המפעל תוך פיטורי עובדיו. בכוונת הקבוצה להעתיק את קווי היצור של הכלים הסניטריים מבאר שבע לטורקיה - בשל עלויות נמוכות יותר מאלה שבישראל.