בתי מלון | בלעדי

שלמה אליהו במגעים עם דוד זיסר למכירת מלון הר ציון בירושלים ב-350 מיליון שקל

אליהו, בעל השליטה בקבוצת מגדל, ממשיך לפעול למימוש נכסי הנדל"ן שלו בירושלים • זיסר, בנו של מוטי זיסר המנוח, מוביל קבוצת משקיעים מאירופה המתעניינת ברכישת המלון והרחבתו בשל מיקומו האטרקטיבי

דוד זיסר/ צילוםי שראל הדרי
דוד זיסר/ צילוםי שראל הדרי

שלמה אליהו, בעל השליטה בקבוצת מגדל, מנהל מגעים למכירת מלון הר ציון בירושלים מול מספר גורמים, ובהם קבוצת משקיעים יהודים מאירופה שאותם מוביל דוד זיסר. המחיר הנדרש עבור המלון עומד על כ-350 מיליון שקל. דוד זיסר, בנו של מוטי זיסר המנוח, עומד כיום בראש חברה המתמחה בייזום ופיתוח בתי מלון באירופה, והמגעים עמה הם ככל הידוע  עדיין ראשוניים. 

אם המגעים שמנהל אליהו עם קבוצת זיסר יובילו לכדי עסקה, צפוי מלון הר ציון לעבור שיפוץ נרחב ולהימסר לניהולה של רשת בינלאומית. לנגד עיניה של קבוצת הרוכשים עומד מיקומו יוצא הדופן, והמחסור בחדרי מלון ברמה בינלאומית בעיר הבירה. ככל הידוע פנתה קבוצת המשקיעים לזיסר כדי שיוביל את המהלך, בשל היכרותו עם ענף המלונאות, והוא אינו צפוי להשקיע ברכישה מכספו הפרטי. את תגובת זיסר עצמו לידיעה לא ניתן היה להשיג.

מלון הר ציון שוכן בפאתי העיר העתיקה והוא משקיף אל מגדל דוד, הר ציון וגיא בן הינום. בית המלון נמצא במרחק הליכה קצר מהמוקדים התרבותיים, ההיסטוריים והדתיים של העיר. מאתר המלון עולה כי הוא מציע 117 חדרי אירוח, 20 סוויטות יוקרתיות במגוון סגנונות, ספא ומרכז כושר עם בריכה פתוחה, אולמות כנסים וגן אירועים. התפוסה הממוצעת בו עומדת על יותר מ-70% - כמקובל בעיר הבירה. למלון תב"ע מאושרת לבניית עד 400 חדרים, 380 מקומות חנייה ואולמות אירועים. ניצול הזכויות במלואן יגדיל את השטח הבנוי של המלון מ-11,300 מ"ר ל- 49,100 מ"ר.

בשבוע שעבר מכר אליהו נכס נוסף בבירה

מלון הר ציון הוא אחת מהחזקותיה של חברת "גן העיר" שבבעלות אליהו, שהנכס המרכזי שלה הוא קניון גן העיר בת"א. מדובר בחברה שהוקמה בשנות ה-80 של המאה הקודמת לצורך הקמת הקניון, על שטח שבו שכן בעבר גן החיות של תל אביב, ובהמשך נכנסה לפרויקטים נדל"ניים נוספים. חברת גן העיר הוקמה כשותפות שווה בין אליהו ומשפחת שכטר, עד שלפני כשלוש שנים רכש אליהו את החזקות השותפה לפי שווי של כמיליארד שקל לנכסי גן העיר, ומאז הוא פועל למכירת הנכסים.

בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי אליהו מכר נכס נוסף בירושלים שבו החזיקה גן העיר - מגרש ברחוב רבי עקיבא, שנמכר תמורת 305 מיליון שקל לאנשי עסקים חרדים המחזיקים בחברת יזמות הנדל"ן הדס קפיטל הפועלת בעיר. מדובר במגרש בשטח של 3.5 דונם, שממוקם בצמוד לפרויקט מגורי היוקרה "ירושלים של זהב" אותו יזמו אליהו ושכטר בעבר. בעבר דרש אליהו סכום גבוה יותר עבור המגרש שנמכר כעת, אולם הוא נאלץ להתפשר על המחיר לנוכח המשבר המתמשך בשוק נדל"ן היוקרה בבירה.

דוד זיסר הוא כאמור בנו של איש העסקים המנוח מוטי זיסר, מי שהיה בעל השליטה בחברת הנדל"ן אלביט הדמיה, אשר קרסה בתחילת העשור. אלביט הדמיה עסקה בייזום נדל"ן, בעיקר במזרח אירופה ובהודו, ונקלעה לקשיים בעקבות המשבר העולמי של סוף העשור הקודם. בתחילת 2014 עברה הבעלות בחברה לידי נושי האג"ח, במסגרת הסדר חוב שכלל תספורת של כ-70% על חוב של 2.5 מיליארד שקל.