פסגות משקיע 21 מיליון שקל באאורה במחיר של 17% פחות מהשקעת מוסדיים בחברה בעבר

את העסקה מבצע פסגות לפי מחיר הגבוה במקצת מ-2 שקלים למניית אאורה – לעומת מחיר של 2.5 שקלים למניה שלפיו הנפיקה אאורה כ-22% ממניותיה בספטמבר 2017 ללאומי פרטנרס, מנורה מבטחים, הפניקס וקרן נוקד

פרויקט של אאורה, יהוד צילום: תמר מצפי
פרויקט של אאורה, יהוד צילום: תמר מצפי

כשנתיים וחצי אחרי כניסתם של כמה גופים מוסדיים בולטים להשקעה בחברת הנדל"ן אאורה , כעת מצטרף אליהם בית ההשקעות פסגות, שבמסגרת הקצאת מניות פרטית ישקיע כ-21 מיליון שקל ויקבל לידיו קרוב ל-5% מהון החברה.

את העסקה מבצע פסגות מול החברה שבשליטת המנכ"ל יעקב אטרקצ'י לפי מחיר מניה הגבוה במקצת מ-2 שקלים - גבוה בכ-1% משווי המניה הבוקר. המניה הגיבה לעדכון בעליות של כ-2%-4% והשלימה טיפוס של כ-20% מתחילת השנה, לשווי שוק נוכחי של כ-420 מיליון שקל.

עם זאת, מחיר העסקה הנוכחית נמוך ב-17% ממחיר של 2.5 שקלים שלפיו הנפיקה אאורה כ-22% ממניותיה בספטמבר 2017 ללאומי פרטנרס, מנורה מבטחים, הפניקס וקרן נוקד, שהשקיעו יחד כ-100 מיליון שקל במהלך, לפי שווי חברה של כ-480 מיליון שקל (אחרי הכסף).

המחיר בעסקה הקודמת, מול ארבעת הגופים המוסדיים, היה נמוך ב-10% משווי השוק של המניה באותו מועד. בעקבות אותה עסקה המשיכה המניה לטפס, עד שהגיעה כחודש לאחר העסקה לשווי שיא (מאז רכש אטרקצ'י את החברה) של יותר מ-3 שקלים, ששיקף לאאורה שווי של כ-600 מיליון שקל.

מנקודת השיא התרחקה מניית אאורה בכ-33%, ובסך הכול שווי ההשקעה של המוסדיים מכניסתם לחברה ועד כה נשחקה בכ-15%. כיום מתרכז עיקר פעילותה של אאורה בייזום, בתכנון ובהקמת פרויקטים למגורים ולהשכרה בישראל, והיא נחשבת לאחת החברות הבולטות בענף, עם קרוב ל-9,400 דירות לשיווק שהיו לה בסוף 2018 בקרוב ל-40 פרויקטים (חלקם עם שותפים).

בשבוע שעבר הורידו כלכלני חברת הדירוג S&P מעלות את דירוג החוב של אאורה בדרגה אחת, מרמה של BBB+ לרמה של BBB. זאת, לקראת גיוס באמצעות הנפקת סדרת אג"ח חדשה (י"ד) בהיקף של עד 110 מיליון שקל. תחזית הדירוג יציבה. במעלות ציינו כי הורדת הדירוג לחברה נובעת "מביצועים תפעוליים חלשים מהצפוי בשנת 2018, כפי שמשתקף בהכרה בהכנסות ושיעורי רווח נמוכים".