קרן קיסטון במגעים לקראת הצטרפות לכלל ביטוח והפניקס ברכישת מניות מפעילת כביש 6

הקרן ושתי חברות הביטוח מעוניינות לרכוש את החזקותיהן בחברה של אפריקה ישראל (35.5%) ושל קבוצת אלון (29%) • באחרונה הגישה קיסטון הצעה לרכישת החזקות אלה תמורת כ-331 מיליון שקל

נבות בר, מנכל וממייסדי קרן קיסטון / צילום: דודי מוסקוביץ
נבות בר, מנכל וממייסדי קרן קיסטון / צילום: דודי מוסקוביץ

מגעים למיזוג שתיים מתוך שלוש ההצעות לרכישת החזקותיהן של אפריקה ישראל ושל קבוצת אלון, בחברות המפעילות את כביש 6 וכבישים מרכזיים נוספים בישראל (קבוצת חברות המפעיל). אתמול והיום ניהלו נציגי קרן קיסטון מגעים עם מנהלי ההשקעות הבכירים של חברות הביטוח כלל והפניקס, לחבירה משותפת שתכלול גם את בעלת המניות השלישית, שיכון ובינוי.

אפריקה ישראל מחזיקה ב-35.5% ממניות חברות המפעיל, כאשר יתרת המניות מוחזקות בידי שיכון ובינוי (35.5%) וקבוצת אלון (29%). באחרונה הגישה קרן קיסטון הצעה לרכישת החזקות אפריקה ישראל וקבוצת אלון תמורת כ-331 מיליון שקל ולפי שווי חברה של כ-513 מיליון שקל.

בהמשך טענה הקרן כי קיבלה מקבוצת אלון הודעת קיבול להצעתה, ובמקביל סיכמה עם שיכון ובינוי על שיתוף פעולה ביניהן, במטרה למנוע משיכון ובינוי להפעיל את זכות הסירוב המוקנית לה. בתגובה, פרסמו כלל והפניקס הצעת רכישה משלהן דומה משלהן, ואף טענו כי קיימת להן זכאות לרכוש את החזקות קבוצת אלון מתוקף הסדר החוב שחתמה החברה אשתקד עם מחזיקי האג"ח שלה.

על פי המתווה המסתמן, תצרף קיסטון את שיכון ובינוי גם להסכם החדש, וייתכן שאף תעניק לה את השליטה בחברות המפעיל. כנגד הצעה משולבת זו, תמשיך כנראה לעמוד גם הצעתה של חברת תחנות הדלק דור אלון, שאף היא ביקשה לרכוש את מניות חברות המפעיל לפי שווי דומה.

בתגובה למגעים בין הצדדים, ציינו מקורבים לנאמן האג"ח ולנציגות המחזיקים, כי "הנציגות והנאמן מעדיפים תמיד את מי שיעניק את התמורה העודפת וכי אין לנו שום עדיפות לאף אחד". עם זאת, בנציגות מקווים כי חבירת שניים מהמתמודדים יחדיו לא תפגע בתחרות המתפתחת על המניות המוצעות למכירה.