האם צץ מכשול בלתי צפוי להשלמת עסקת מלאנוקס?

בעל מניות במלאנוקס הגיש תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי של צפון קליפורניה • הדרישה: לעצור את מכירת החברה לאנבידיה, בטענה כי מלאנוקס עברה על מספר חוקים פדרליים כשלא נתנה פירוט מספק ל-SEC על העסקה

ג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה, ואיל וולדמן, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס  / צילום: כדיה לוי
ג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה, ואיל וולדמן, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס / צילום: כדיה לוי

האם צץ מכשול בלתי צפוי להשלמת עסקת המכירה של מלאנוקס  לאנבידיה? לפי דיווח שפורסם באתר המשפטי האמריקאי Law360, בעל מניות במלאנוקס הגיש תביעה ייצוגית ודורש מבית המשפט לעצור את מכירת החברה לאנבידיה ב-7.36 מיליארד דולר. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי של צפון קליפורניה.

לפי הדיווח, התובע, מארק הנזל, טוען כי מלאנוקס עברה על מספר חוקים פדרליים משום שלא נתנה פירוט מספק ל-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב) על העסקה במסגרתה היא נמכרת לאנבידיה. בפרט טוען בעל המניות כי בנק ג'יי.פי מורגן, היועץ הפיננסי של מלאנוקס בעסקה, לא הסביר את הנתונים שסיפק על קצב הצמיחה של מלאנוקס במסגרת חוות-הדעת שלו על העסקה.

באתר Law360 מצטטים מטענת התובע: "כאשר בנק מציג את חוות-דעתו על הוגנות העסקה לבעלי המניות, עליו להציג את מתודולוגיית השווי ואת הנתונים המרכזיים שבהם השתמש לניתוח". התובע דורש לעצור את העסקה עד שהחברה תפרסם דיווח שיכלול ניתוחים מעודכנים.

מלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה. החברה עמדה במוקד ההתעניינות של מספר חברות שביקשו לרכוש אותה בחודשים האחרונים, ביניהן אינטל ו-Xilinx, כשלבסוף נבחרה אנבידיה שהציעה 125 דולר למניית מלאנוקס.

העסקה כפופה לאישור בעלי המניות של מלאנוקס וכן לקבלת אישורים רגולטוריים במדינות שונות. החברות מצפות להשלים את העסקה במהלך 2019.

ממלאנוקס לא נמסרה תגובה.