בעולם זוכרים את אווה: עמוד האינסטגרם מכה גלים גם בחו"ל

הסטורי של אווה פורץ מתחומי ישראל - מלבד מעל 100 מיליון צפיות בסטוריז ברחבי העולם, התקשורת הבינלאומית סיקרה לעומק את המיזם הייחודי, חייה של אווה היימן והנגשת זכר השואה לדור ה-Y • מה"ניו יורק טיימס" ועד לתקשורת הארמנית, איך התקבלה אווה בעולם?

הסטורי של אווה / צילום:K’s Galleries
הסטורי של אווה / צילום:K’s Galleries

הסטורי של אווה, סיפורה של אווה היימן בת ה-13 שנספתה בשואה שהותאם לאינסטגרם, עלה לפני כיממה וכבר רשם מעל 120 מיליון צפיות ברחבי העולם.

נראה כי הפרויקט המיוחד מצליח לא רק בישראל הקטנה, בה כבר צפו מעל 4 מיליון אנשים בסטוריז השונים. התקשורת הבינלאומית וגופים ציבוריים שונים ברחבי העולם הבחינו בפרויקט השאפתני שמנסה להעביר את המסר "מה אם לילדה בשואה היה אינסטגרם", ביניהם ה"ניו יורק טיימס", שבחן גם את קמפיין השילוט המקדים לעמוד האינסטגרם; וה"וושינגטון פוסט", שהכין כתבת עומק על סיפורה האמיתי של היימן ובני משפחתה ששרדו את השואה. הסיקור בשני הגופים חיובי מאוד ומשבח את העיבוד של סיפור החיים הקשה מיומנה של אווה היימן למדיום הסטורי.

גם רשתות הטלוויזיה השונות בארה"ב, ביניהן NBC, פוקס ניוז ו-ABC, סיקרו את העמוד ואף שידרו בפריים-טיים את הסרטונים הקשים בהם החיילים הגרמנים פולשים לבית סביה של היימן. בערוצים המקומיים של הרשתות הארציות בארה"ב סיקרו לעומק את הסיפור האמיתי של היימן, כולל חייה לפני המלחמה שלא היו קלים על רקע גירושי הוריה וסיפורה הטרגי של אמה של היימן, אגנש, ששרדה את השואה לאחר שהיא ובן זוגה בלה ז'ולט, מהפכן וסופר הונגרי, עלו על רכבת החילוץ של ישראל קסטנר בבודפשט. אגנש נטלה את חייה לאחר המלחמה ופרסום היומן של בתה, כיוון שלא יכלה להתמודד עם כך שאווה לא שרדה והיא ובן זוגה כן.

עיתונים באירופה ממשיכים לסקר בשעה זו את ההתרחשויות בסטוריז של אווה. ב"בילד" הגרמני וב"אינדפנדנט" הבריטי שיתפו את סרטוני הפרויקט בעמודי המדיה החברתית והזמינו את הקוראים להצטרף למעקב אחרי סיפור של אווה היימן. כתב ה"אינדפנדנט" אף ציין כי למרות החשש כי מדיום הסטורי לא מתאים לציון זכר השואה, נראה כי העמוד מעביר את הסיפור בצורה אותנטית ומשכנעת, במיוחד לדור ה-Y.

לא רק באירופה ובארה"ב שמו לב לעמוד הייחודי בנוף הרשת החברתית. גופי תקשורת ברחבי העולם - אוסטרליה וניו זילנד, אמריקה הלטינית ובחלקיה האסייתיים של רוסיה - התייחסו לעמוד האינסטגרם המטלטל. גופי תקשורת רבים בארמניה אף הציעו ליישם פרויקט דומה להנצחת שואת הארמנים בידי הטורקים.

גם במחוזות סרקסטיים יותר לא יכלו להישאר אדישים למיזם המיוחד. הקומיקאית שרה סילברמן, שנוהגת להשתמש בהומור שחור בכל הנוגע לזכר השואה, צייצה: "מישהו ראה את הסטורי של אווה באינסטגרם? וואו".

נזכיר כי אמש (ד') הפרויקט אף שותף על-ידי עמוד האינסטגרם הרשמי של הבית הלבן, ומבדיקה זריזה בגוגל עולה כי המונח "eva story Instagram" רשם, נכון לשעה זו, מעל 200 מיליון תוצאות חיפוש בגוגל.