מסתמן: פייסבוק תיאלץ להקים גוף עצמאי לפיקוח על נושא הפרטיות בחברה

לפי דיווחים, מנכ"ל החברה מארק צוקרברג או בכיר אחר בפייסבוק עשויים להיות ממונים לאחראים שיוודאו כי פייסבוק עומדת במדיניות הפרטיות שלה • מינוי כזה עשוי להפוך את צוקרברג לזה שתוטל עליו האחריות באופן אישי לכל פרצת אבטחה בחברה

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

ייתכן שבמסגרת הסכם פשרה בין פייסבוק לרשות הסחר הפדרלית (FTC), תיאלץ החברה להקים ועדה עצמאית שתפקח על תחום הפרטיות בחברה.

ה-FTC חוקרת את פייסבוק בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה, במהלכה מידע על 87 מיליון משתמשי פייסבוק הגיע לידי חברת הייעוץ הפוליטית. החקירה מתמקדת בבדיקה האם הדבר היווה הפרה של הסכם בין הרשות לבין פייסבוק ב-2011 שמטרתו להגן על פרטיות המשתמשים.

בשבוע שעבר, כשפייסבוק פרסמה את דוחותיה הפיננסיים לרבעון הראשון של 2019, היא הצהירה בהם כי הרשות עשויה להטיל עליה קנס כתוצאה מהחקירה, בגובה של בין 3-5 מיליארד דולר, ולכן החברה שמה בצד סכום של 3מיליארד דולר.

אלא שלפי דיווחים של "פוליטיקו" וה"ניו יורק טיימס", ייתכן כי פרט לקנס, פייסבוק תחויב על-ידי הרשות בצעדים נוספים, ביניהם הצורך להקים ועדה חיצונית ועצמאית לפיקוח על הפרטיות - שעשויה להיות מורכבת מחברי הדירקטוריון של פייסבוק ומומחים נוספים, ותיפגש אחת לרבעון.

בנוסף, דווח כי פייסבוק עשויה להיאלץ למנות אחראי על הפרטיות מטעם ה-FTC, שיבחן האם החברה פועלת לפי הכללים שהוסכמו בין השתיים, ואם אופן פעולתה הוא לטובת המשתמשים.

עוד צוין כי מנכ"ל החברה מארק צוקרברג או בכיר אחר בפייסבוק עשויים להיות ממונים לאחראים שיוודאו כי פייסבוק עומדת במדיניות הפרטיות שלה. מינוי כזה עשוי להפוך את צוקרברג לזה שתוטל עליו האחריות באופן אישי לכל פרצת אבטחה בחברה.