ברקשייר האת'ווי קנתה מניות של אמזון, אבל לא וורן באפט אחראי לרכישה

בעבר אמר המשקיע האגדי על ג'ף בזוס ואמזון: "לא היה לי מושג שיש לו את הפוטנציאל. פישלתי"

וורן באפט/ צילום: קווין למרקו, רויטרס
וורן באפט/ צילום: קווין למרקו, רויטרס

ברקשייר האת'ווי , חברת האחזקות שבראשה עומד המשקיע המיליארדר וורן באפט, קנתה מניות של אמזון, אבל וורן באפט הוא לא זה שעומד מאחורי הרכישה.

"אחד האחראים על הכספים במשרד קנה את המניות של אמזון. הפרטים יופיעו ב-13F (דוח האחזקות) מאוחר יותר החודש". כך אמר באפט ל-CNBC אתמול (ה'), בערב הפתיחה של האסיפה הכללית של בעלי המניות של ברקשייר האת'ווי באומהה. באפט רמז בדבריו ככל הנראה לטוד קומבס או לטד וצלר, שכל אחד מהם מנהל תיקי מניות ששוויים יותר מ-13 מיליארד דולר עבור ברקשייר האת'ווי.

באפט ידוע כבר מזמן כמעריץ של אמזון ושל מנכ"ל החברה ג'ף בזוס, ולא פעם שיבח את הדומיננטיות של החברה ואת העוצמה העסקית של המייסד. אבל למרות התשבחות שחלק באפט לחברה, הוא מעולם לא קנה מניות אמזון. העובדה שברקשייר החליטה להחזיק במניות אמזון עשויה לעורר עניין בשווקים. במסחר המוקדם בארה"ב עולה מניית אמזון  כעת בכ-2.2%. 

"כן, אני מעריץ, ואני גם אידיוט שלא קניתי עד עכשיו מניות אמזון", אמר באפט. "אבל אני רוצה שתדעו ששום שינויים פרסונליים לא יתרחשו בחברה", התבדח המיליארדר.

זו לא הפעם הראשונה שבאפט מקונן על אי ההשקעה באמזון. ב-2018 אמר יו"ר ומנכ"ל ברקשייר ל-CNBC: "הייתי צריך לקנות", והוסיף,"לא היה לי מושג שיש לו את הפוטנציאל. פישלתי". 

כעת מתקנת חברת האחזקות שבראשותו את הטעות, ונשאר לראות איך תשפיע הרכישה של המשקיע האגדי על השאר.