פרופ' יצחק בן ישראל מצטרף לדירקטוריון חברת Cyber 2.0

וגם: איל וולדמן מצפה לחברות הייטק "גדולות אף יותר ממלאנוקס" במגזר החרדי

 

יצחק בן ישראל  / צילום: איל יצהר
יצחק בן ישראל / צילום: איל יצהר

פרופ' יצחק בן ישראל, יוזם מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, מצטרף לדירקטוריון חברת Cyber 2.0 של הרצל עוזר וארז קפלן. 

בן ישראל (69), אלוף במיל' וח"כ לשעבר, ממלא היום תפקידים מגוונים בהם: ראש סוכנות החלל הישראלית, ראש מרכז הסייבר באוניברסיטת תל אביב, וראש סדנת יובל נאמן למדע, לטכנולוגיה ולבטחון. בשירותו הצבאי שימש בן ישראל בין היתר כראש המינהל למחקר, לפיתוח לאמצעי לחימה ולתשתית טכנולוגית (מפא"ת). נוסף על-כך הוא כיהן כיו"ר המועצה הלאומית למחקר ולפיתוח, יו"ר מועצת המנהלים של חממת הטכניון וחבר וועדת המו"פ של דירקטוריון טבע.

בראיון ל"גלובס" לפני כשנה, הסביר בן ישראל את משנתו בנוגע ללימודי בינה מלאכותית (AI), ואמר כי על-פי חזונו "זה מתחיל בחינוך. באוניברסיטאות יוקמו מרכזי מחקר לבינה מלאכותית, וכל סטודנט בכל פקולטה יעבור קורס בסיסי בלמידת מכונה, בצורה שתאפשר לכל חוקר לבצע אנליזה אינטליגנטית של כל סט נתונים, אפילו של סוגיות בספרות או ארכיטקטורה למשל. זה יקרה לא רק בהשכלה הגבוהה - בינה מלאכותית תילמד בבתי ספר תיכון, אולי אפילו כמקצוע חובה", הוא אמר.

חברת סייבר 2.0 נוסדה על-ידי הרצל עוזר, מנכ"ל ויו"ר הוט לשעבר, והיזם ארז קפלן. החברה מספקת שירות המונע התפשטות של התקפות סייבר מכל סוג ומין בתוך ומחוץ לרשת הארגונית. פעילותה מבוססת על מודל מתמטי של תורת הכאוס. לחברה משרדים בראשל"צ, לונדון ואטלנטה.

איל וולדמן מצפה לחברות הייטק "גדולות אף יותר ממלאנוקס" במגזר החרדי

איל וולדמן, יו"ר ומנכ"ל מלאנוקס, אותה רכשה ענקית השבבים האמריקאית אנבידיה במרץ האחרון עבור 6.9 מיליארד דולר, הגיע ביום חמישי האחרון לאמפרסנד, מתחם החדשנות וההייטק של ארגון קמא-טק, שממוקם על גבול בני ברק ורמת גן.

קמא-טק, בראשות המנכ"ל מוישי (משה) פרידמן, פועל לקידום ושילוב חרדים וחרדיות בשוק ההייטק הישראלי. נושא זה עמד במרכז דבריו של וולדמן. 

"יש חשיבות עצומה לסייע בקידום חרדים בטכנולוגיה ובהייטק", הוא הבהיר. הוא הסביר כי "בציבור החרדי יש אנשים חכמים מאוד. עצם למידת התורה והגמרא מפתחת יכולת למידה מדהימה. ככל שניקח את הפוטנציאל המוחי והאינטלקטואלי הזה, וניישם אותו גם לפיתוח טכנולוגיות, סטארט-אפים וחברות, כך הדבר יעשה פלאים למגזר החרדי ולמדינה. זה יוליד הצלחות גדולות וייתן לנו משאבים יותר טובים. אני בטוח שנראה הצלחות, ואני מקווה שיצמחו פה הרבה חברות גדולות, גם יותר ממלאנוקס", אמר וולדמן.

איל וולדמן ומוישי פרידמן / צילום: באדיבות קמא־טק
 איל וולדמן ומוישי פרידמן / צילום: באדיבות קמא־טק

לא רק אירוויזיון: אירופה נערכת בישראל למהפכה התעשייתית הרביעית

במשך שלושה ימים בשבוע שעבר, נפגשו במלון קרלטון תל אביב נציגי חברות, מכוני מחקר ואקדמיה מהאיחוד האירופי ומישראל לרגל ייסוד MADEin4 - קונסורציום אירופי שהוקם השנה על מנת לקדם את "מהפכת תעשייה 4.0", כלומר את המהפכה התעשייתית החדשה אותה חווה העולם. 

מטרת ההתארגנות, שהיקף פעילותה מוערך בכ-130 מיליון אירו, היא להדגים את יכולות אותה תעשייה חדשה באמצעות מתודולוגיות המשלבות ניתוח מידע, למידת מכונה, בינה מלאכותית אינטרנט של הדברים ועוד. חברת השבבים אפלייד מטיריאלס, אירחה את המפגש הראשון והיא משמשת כרכזת הקונסורציום.

באורחים שהגיעו למפגש היו נציגי אפ.אי.איי. אלקטרון אופטיקס מהולנד, פיאט קרייזלר מאיטליה, מנטור גרפיקס מצרפת, תרמו-פישר מהולנד, אס.טי.אם. מצרפת ומאיטליה, ועוד. בקונסורציום לוקחות חלק חברות קטנות ובינוניות כמו גם חברות בינלאומיות הפועלות בישראל ובהן מלאנוקס, טאואר-ג'אז, קיי.אל.איי., נובה, ננומושן וברוקר". 

משתתפי הקונסורציום / צילום: דרור סיתהכל
 משתתפי הקונסורציום / צילום: דרור סיתהכל