המוסדיים התנגדו: בעלי המניות של ביג דחו את תנאי השכר של המנכ"ל גאליס

אסיפת בעלי המניות של ביג לא אישרה את תנאי ההעסקה המוצעים למנכ"ל המיועד, חי גאליס, המכהן כיום כמשנה למנכ"ל ביג, שאמור להיכנס לתפקיד המנכ"ל ב-1 ביולי • באישור השכר תמכו בעיקר המשקיעים הזרים בחברה, ומנגד התנגדו למהלך הגופים המוסדיים המקומיים

אספת בעלי מניות חברת הנדל"ן המניב ביג , שהתכנסה אתמול (א'), לא אישרה את שכרו של המשנה למנכ"ל החברה כיום, חי גאליס, שאמור להיכנס לתפקיד המנכ"ל ב-1 ביולי. גאליס צפוי להחליף בתפקיד את המנכ"ל הנוכחי, איתן בר זאב, שיעבור לכהן כיושב ראש.

בנוסף, בעלי המניות דחו גם את בקשתו של בעל השליטה בחברה יהודה נפתלי (מחזיק כ-41% מההון וביחד עם אחיו רוני בכ-67.5% ממניות החברה) לקבל דמי ייעוץ בעלות של כ-1.1 מיליון שקל בשנה עבור 50% משרה. מנגד, שכרו של בר זאב כיו"ר, בעלות כ-326 אלף שקל בחודש, אושר. 

מניית ביג יורדת הבוקר בבורסת ת"א כ-1%, לאחר עלייה של כ-7% בשלושת החודשים האחרונים, בעוד מדד ת"א נדל"ן  יורד במסחר הבוקר בכ-0.7%. 

ביג עוסקת בייזום ובהפעלה של מרכזים מסחריים בישראל, ארה"ב וסרביה. מניית החברה רשמה בשלוש השנים האחרונות עלייה מתונה של 14% ושוויה של החברה הגיע לכ-3.3 מיליארד שקל.

גאליס (בהתבסס על ביצועי החברה ב-2018) היה אמור לקבל שכר בעלות של כ-3 מיליון שקל, מתוכו שכר בסיס בעלות של כ-1.4 מיליון שקל, מענק בהיקף של כ-660 אלף שקל ותשלום מבוסס מניות של כ-700 אלף שקל. זאת, אם תשואת ה-FFO (התזרים הנקי מפעילות) על ההון תהיה השנה גבוהה מ-35% ובשנת 2020 גבוהה מ-25%.

איתן בר זאב / צילום: איל יצהר
 איתן בר זאב / צילום: איל יצהר

בנימוקי הדירקטוריון לבקשת אישור השכר של גאליס נכתב, בין השאר, כי "גאליס החל לעבוד בחברה בספטמבר 2003, ומונה לתפקיד מנכ"ל החברה לאחר שכיהן, בין היתר, כסמנכ"ל ניהול ותפעול (החל ממרץ 2007) וכמשנה למנכ"ל החברה (החל מיולי 2016). במהלך תקופה זו צבר מר גאליס ידע וניסיון רב בתחומי פעילותה של החברה. כמו כן, מר גאליס תורם רבות לחברה ומהווה נדבך מרכזי במערך הניהול והתפעול של החברה".

באישור שכרם של השלושה תמכו בעיקר המשקיעים הזרים בחברה, ומנגד התנגדו למהלך הגופים המוסדיים המקומיים, ובהם פסגות, הלמן אלדובי, אלומות, הראל, הפניקס, מנורה מבטחים, מיטב דש, אנליסט, מגדל, ילין לפידות ואפסילון.