חצי מהמחיר המקורי: מחירי הפרסום באירוויזיון צונחים שוב

טרגט ספיריט, המחזיקה בזיכיון לשיווק זמן הפרסום של תאגיד השידור, נאלצת להוריד את המחירים שוב • כעת מבקשת טרגט ספיריט כ-200 אלף שקל עבור חבילה, חצי מהמחיר שביקשה כשהחלה לשווק את חבילות הפרסום לפני מספר שבועות

קובי מרימי, נציג ישראל לאירוויזיון 2019 / צילום: רונן אקרמן
קובי מרימי, נציג ישראל לאירוויזיון 2019 / צילום: רונן אקרמן

האירוויזיון נחשב לאירוע מדיה משמעותי, אך מכירת הפרסום בו ממשיכה לקרטע: ל"גלובס" נודע כי טרגט ספיריט, המחזיקה בזיכיון לשיווק זמן הפרסום של תאגיד השידור "כאן", נאלצת להוריד את המחירים שוב; זאת לאחר הורדה דרמטית במחיר לפני מספר ימים. כעת מבקשת טרגט ספיריט כ-200 אלף שקל עבור חבילה - חצי מהמחיר שביקשה כשהחלה לשווק את חבילות הפרסום לפני מספר שבועות.

בטרגט החלו לשווק את חבילות הפרסום סמוך יחסית למועד האירוויזיון והציעו חבילת חסות לשני חצאי הגמר והגמר, הכוללת 9 הופעות באורך של 6 שניות כל אחת.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר ימים הודיעה החברה על הוזלה דרמטית של חבילות הפרסום לאירועי התחרות, וזאת בשל חוסר ביקוש מצד המפרסמים. המחיר ירד אז לכ-250 אלף שקל לחבילה, לעומת 400 אלף שקל שביקשה החברה במקור.

בדומה לחבילות הפרסום ששווקו במסגרת המונדיאל, שגם אותן שיווקה טרגט, גם כאן הכוונה לפנות בעיקר למפרסמים גדולים ולהימנע מהצפת המסך בחסויות. אז, אגב, זכתה טרגט למחמאות על השיווק הן בשל ההיערכות המוקדמת והעובדה שהחבילות שווקו זמן רב מראש, והן בשל התמחור שנתפס אז כסביר.

נזכיר כי הפרסום באירוויזיון מוגבל הן בשל סוג הפרסום המותר בתאגיד השידור הציבורי לאורך כל השנה (איסור לפרסם פרסומות ואישור לפרסם חסויות); וכן בשל המגבלות שמטיל תאגיד השידור האירופי (EBU), שמגדיר בעצמו את זמני הפרסום ואורך הברייקים. בשל כך העריכו בחברה כי יצליחו לשווק 20 חבילות חסות לכל היותר.

נציין כי מספר הצופים באירוויזיון 2018 שנערך בליסבון, פורטוגל, עמד על כ-186 מיליון איש, ובישראל צפו בו בנקודת השיא כ-1.3 מיליון איש - רייטינג של כ-46% בקרב משקי-הבית היהודיים. נראה כי בטרגט סברו כי הנתונים האלה יאפשרו להם לשווק בקלות יחסית את החבילות, אבל בין הציפיות למציאות התגלה כאמור פער גדול- בשבועות הראשונים אף מפרסם לא רכש חבילת פרסום, וטרגט הודיע על הפחתה דרמטית במחיר ל-250 אלף שקל.

אך נראה כי גם ההוזלה הזאת לא עזרה: הסמיכות לאירוע עצמו מקשה על התאמת פרסום קריאטיבי ברוח האירוע, ולצד המצב הביטחוני של הימים האחרונים המפרסמים עדיין לא מיהרו לרכוש את החבילות. עתה כאמור, כמעט בניסיון של הרגע האחרון, מורידה טרגט ספיריט את המחיר. שוב.

בטרגט בחרו שלא להגיב לידיעה.