מאגם הברבורים לגנטיקה מולקולרית: מדוע כלת פרס ישראל במדעי החיים בחרה דווקא במדע?

וגם: אלון חיימוביץ' מצטרף למיקרוסופט ישראל כסמנכ"ל המגזר הציבור

שמשון הראל, עדי קמחי ודן יקיר / צילום: אוהד הרכס, מכון ויצמן למדע
שמשון הראל, עדי קמחי ודן יקיר / צילום: אוהד הרכס, מכון ויצמן למדע

האם יש קשר בין בלט לבין מדע? על-פי פרופ' עדי קמחי, כלת פרס ישראל בחקר מדעי החיים, יש ויש. במפגש אגודת הידידים של מכון ויצמן שנערך אמש במתחם שבע בתל אביב, סיפרה קמחי, המשמשת כפרופ' לגנטיקה מולקולרית במכון, כי "בילדותי הייתי הרבה שנים רקדנית בלט אבל בשלב מסוים התחלתי לאהוב מדע. יש הרבה דמיון בין אמנות ומדע - בשניהם יש את חדוות היצירה. כשאדם רוצה להגיע למשהו הוא חולם ומשתמש בכישורים האומנותיים שלו ובסופו של דבר מגיע להגשמת החלום. התלבטתי רבות בצעירותי, אך החלטתי ללכת על מדע כי יש בו סקרנות, וזה מה שאתגר אותי".

עוד באירוע ראיינה קרן מרציאנו, הפרשנית הכלכלית של חברת החדשות, גם את פרופ' דן יקיר, חתן פרס ישראל בתחום מדעי כדור הארץ ואת איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס. יקיר סיפר במפגש בין היתר על הרגע בו הוא התבשר על הזכייה בפרס ישראל, בו הוא היה מוקף בסטודנטים במהלך יום עבודה.

באירוע נכחו חברי אגודת הידידים של מכון ויצמן מהארץ ומחו"ל, בראשות יו"ר המכון שמשון הראל, מבעלי אמריקה ישראל, ומנכ"לית אגודת הידידים יעל גורן וגמן, שאירחו בין היתר את: פרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון ויצמן למדע; אשת העסקים ד"ר רוני רוס; גליה מאור, לשעבר מנכ"לית בנק לאומי; עו"ד נעמי אסיא ודויד אסיא, מייסד חברת התוכנה מג'יק; דיתה ויהודה ברוניצקי חתני פרס ישראל ומייסדי אורמת; חנה וגדעון המבורגר, נשיא הראל חברה לביטוח ואחיו יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל; עמיר שאלתיאל יו"ר קבוצת יזמות הנדל"ן אלדר; עו"ד חנינא ברנדס; יוסי דהן, בעלי אלדן; איש העסקים ישראל מקוב, יו"ר ביולייט; התעשיין ואיש העסקים דן פרופר; ורבים אחרים.

אלון חיימוביץ' מצטרף למיקרוסופט ישראל כסמנכ"ל המגזר הציבורי

מיקרוסופט ישראל מינתה את אלון חיימוביץ' לסמנכ"ל המגזר הציבורי בחברה. במסגרת התפקיד יוביל חיימוביץ' את כלל הממשקים של מיקרוסופט מול גופי הציבור המקומיים, משרדי ממשלה, רשויות המקומיות ועוד. חיימוביץ' יחליף בתפקיד את טל שטיינמן, שפרשה בתום 12 שנים בחברה, ובחרה להמשיך לאתגר הבא. הוא יהיה חבר בהנהלת מיקרוסופט ישראל וידווח למנכ"לית שלי לנצמן.

למיקרוסופט ישראל מצטרף חיימוביץ' (41) לאחר שמילא במשך 13 שנה תפקידים שונים בחברת סיסקו. בתפקידו האחרון בחברה הוא כיהן כסמנכ"ל המכירות של חטיבת הביטחון וגופי הסמך הקשורים לחטיבה. קודם לכך הוא שימש במשך כ-6 שנים כסמנכ"ל טכנולוגיות ומוביל ארכיטקטורות עסקיות בחברה.

חיימוביץ' מסר כי "אנחנו חיים בזמן מכריע בהיסטוריה שבו ההשפעה של הטכנולוגיה על כל חלק מחיי היומיום שלנו בעבודה וכל היבט אחר בחברה שלנו וכמובן שבכלכלה הוא משמעותי הרבה יותר מאי פעם. על מובילי התעשייה שלנו מוטלת האחריות להבטיח שהטכנולוגיה שאנו בונים תמיד יוצרת הזדמנות. העולם זקוק היום יותר מתמיד לטכנולוגיה המניעה אנשים וחברה באופן רחב, ושניתן לסמוך עליה".

אלון חיימוביץ' / צילום: אלמוג בן עזרא
 אלון חיימוביץ' / צילום: אלמוג בן עזרא