בוטל הסכם עד המדינה עם מיקי גנור בפרשת הצוללות: "שינה פרטים עובדתיים מהותיים הנוגעים לעבירות"

הפרקליטות לבאי-כוחו של גנור: "מרשכם שינה פרטים עובדתיים מהותיים הנוגעים לעבירות נשוא הפרשה לגביהם העיד בחקירותיו הרבות בסמוך לאחר לחתימת ההסכם; אנו שוקלים את ביטול ההסכם עמו, על כל המשמעויות הנגזרות מהחלטה זו"

מיקי גנור
מיקי גנור

עורכי דינו של מיקי גנור, מי שהיה עד כה עד המדינה בפרשת הצוללות (תיק 3000), קיבלו הבוקר (ב') מכתב מהפרקליטות, בו היא מודיעה על החלטתה לבטל את הסכם עד המדינה עימו, זאת על רקע "שינוי פרטים עובדתיים מהותיים הנוגעים לעבירות".

על-פי הפרקליטות, גנור "הפר את הסכם עד המדינה שנחתם עמו, זאת הן בשל מסירת גרסאות השונות באופן מהותי מגרסאות קודמות שמסר בסמוך ולאחר חתימת הסכם, והן בשל הפגיעה במהימנותו הנגזרת ממסירת גרסה חדשה זו". בנוסף, גנור הפסיק לשתף פעולה והחל לשמור על זכות השתיקה - "פעולה שאף היא כשלעצמה מהווה הפרה של התחייבויותיו לפי ההסכם", כך במכתב.

נזכיר כי גנור פנה לפני כחודש לפרקליטות באמצעות סנגורו, עו"ד בעז בן-צור, בטענה כי הפרקליטות היא שהפרה את הסכם עד המדינה עמו - ולא גנור הוא שמפר את ההסכם. ב-19 במרץ הגיע גנור למשרדי להב 433 וביקש לשנות מהגרסה המפורטת שמסר במהלך חקירת הפרשה ובמסגרת הסכם עד המדינה עמו. גנור חזר בו מהגרסה כי מיליוני השקלים שעברו בין המעורבים בהליך רכש הצוללות היו כספי שוחד, והחל לטעון כי מדובר בכספים ששולמו עבור עבודה. בתגובה החליטו בפרקליטות ובמשטרה לעצור את גנור ולחקור אותו באזהרה. 

חקירת פרשת הצוללות עסקה ברכש הצוללות מסדרת דולפין AIP וספינות סער 6 מחברת טיסנקרופ בשנים 2009-2017. במסגרת זו נחקרו ההליכים שקדמו וסבבו את רכישתן של 3 צוללות הדולפין ו-4 הספינות מהתאגיד הגרמני טיסנקרופ עבור חיל הים הישראלי. לפי החשד, בצמרת המערכת הביטחונית התקבלו החלטות משיקולים זרים, תוך ניגוד עניינים והעברת כספי שוחד לגורמים שליוו את העסקאות.

בעקבות הודעת הפרקליטות על ביטול הסכם עד המדינה עם מיקי גנור, מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "התנועה מברכת על ביטול הסכם עד המדינה המקל והשערורייתי שנחתם עם מיקי גנור באחת הפרשות הביטחוניות החמורות שידעה מדינת ישראל. אנו חוזרים על קריאתנו להורות על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת פרשת הצוללות בכלל, ולבדיקת השאלה מי חתם על המכתב בנושא אספקת הצוללות למצרים בפרט, ובכך להשיב את אמון הציבור". 

עוד נזכיר כי בחודש נובמבר האחרון הגישה המשטרה המלצות להגשת כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד רוב המעורבים בפרשת הצוללות, ביניהם תא"ל (במיל') אבריאל בר-יוסף, מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום ועו"ד דוד שמרון.