ממשיכים לטוס: מעל 2 מיליון איש עברו בנתב"ג באפריל 2019

מדובר בעלייה של 9% לעומת אפריל אשתקד • מתחילת השנה מספר הנוסעים שחלפו בנתב"ג ביציאה ובכניסה לישראל הסתכם ב-6.1 מיליון • אל על יכולה להיות מרוצה מהדוח של רשות שדות התעופה: החברה הטיסה 508.5 אלף נוסעים – גידול של 5.5% לעומת אפריל שעבר

תורים בנמל תעופה בן-גוריון / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
תורים בנמל תעופה בן-גוריון / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

ממשיכים לבלות בחו"ל: גם בפסח הזה ישראלים רבים יצאו לבלות מעבר לים. תנועת הנוסעים בנתב"ג בחודש אפריל 2019 הסתכמה ביותר מ-2 מיליון נוסעים (בתנועת הלוך ושוב) - עלייה של 9% לעומת חודש אפריל 2018. מתחילת השנה מספר הנוסעים שחלפו בנתב"ג ביציאה ובכניסה לישראל הסתכם ב-6.1 מיליון - עלייה של 6.5% לעומת ארבעת החודשים הראשונים של 2018.

תנועת הנוסעים בטיסות הפנים לאילת מנתב"ג משקפת ירידה של 22% לעומת אפריל בשנה שעברה, כשתנועת הנוסעים בטיסות ארקיע וישראייר לאילת מנתב"ג הסתכמה ב-38.5 אלף. משדה דב, לעומת זאת, מספר הטסים לאילת בחודש אפריל היה גדול יותר ועמד על 61.5 אלף - בדומה לשנה שעברה.

נכון לעכשיו, מחודש יולי הקרוב כל טיסות הפנים יועתקו משדה דב, שצפוי להיסגר, לנתב"ג - ויש להניח כי מגמת הירידה במספר הטסים לאילת תוסיף לרדת.

בתנועה הבינלאומית ניתן להבחין בגידול בתנועת הנוסעים מטרמינל 1, המשמש לחברות לואו קוסט בעיקר, כשדרכו חלפו 191 אלף נוסעים - 15% יותר מאשר בשנה קודמת.

גם אל על יכולה להיות מרוצה מהדוח שמפרסמת רשות שדות התעופה, היות שהיא רשמה גידול במספר הנוסעים דרכה: החברה הטיסה 508.5 אלף נוסעים - גידול של 5.5% לעומת אפריל שעבר.

שנייה בהיקף הנוסעים ממוקמת חברת הלואו קוסט ההונגרית וויז אייר, שהטיסה 106 אלף נוסעים וגדלה ב-18% לעומת השנה שעברה. אחריה טורקיש איירליינס, שהטיסה 98 אלף נוסעים - מספר דומה לשנה הקודמת. רביעית דורגה איזי ג'ט, שהטיסה 87 אלף נוסעים - עלייה של 6.5% לעומת השנה שעברה בחודש אפריל.

בגזרת חברות התעופה הישראליות, ארקיע רושמת גידול של 47% בהיקף הטסים דרכה, מספר שהגיע ל-56 אלף נוסעים. הגידול המשמעותי הזה מלמד על שינוי במדיניות החברה שמנתבת את מטוסים לפעילות בינלאומית על חשבון הפעילות הפנים-ארצית מנתב"ג - טיסות לאילת שנוחתות בשדה התעופה רמון.

ישראייר לעומתה הטיסה 43.5 אלף נוסעים, מספר המשקף ירידה של 7% לעומת השנה הקודמת. בין החברות שהגדילו את נפח הנוסעים נמנות גם טראנסאוויה (צרפת) מבית אייר פראנס, שהגדילה את שיעור הנוסעים דרכה ב-36%; וגם אייר פראנס עצמה, שגדלה ב-36%; וכמוה גם אוסטריאן איירליינס מבית לופטהנזה, קתאי פסיפיק, אייר אירופה ואחרות.

על חזרת הישראלים לנפוש בטורקיה אפשר ללמוד מהגידול המשמעותי בהיקף הנוסעים עם החברה הטורקית אטלס גלובלס, שהטיסה 26 אלף נוסעים - 40% יותר מאשר אפריל אשתקד.

נתונים שמשקפים את תנועת הנוסעים בארבעת החודשים הראשונים של השנה ממקמים את אל על ראשונה עם תנועה של 1.6 מיליון נוסעים - בדומה לשנה הקודמת; אחריה איזי ג'ט, שהטיסה כמעט 400 אלף נוסעים - עלייה של 20% לעומת אשתקד; ושלישית היא וויז אייר, שהטיסה 372 אלף נוסעים וגדלה ב-17%.

טורקיש איירליינס מסתפקת במקום הרביעי עם כ-340 אלף נוסעים - ללא שינוי מהשנה הקודמת; ואחריה אירופלוט הרוסית עם 230 אלף נוסעים - גם היא ללא שינוי משנה החולפת. שתי האחרונות בולטות בעיקר בטיסות קונקשן ליעדים שונים בעולם. הנוסעים דרך טורקיש איירליינס כבר נחתו בנמל התעופה החדש והגדול שנפתח לאחרונה באיסטנבול.

שלוש החברות הישראליות הטיסו מתחילת השנה 1.9 מיליון נוסעים - ארקיע הגדילה את פעילותה ב-43% והטיסה כ-135 אלף נוסעים; וישראייר, שהטיסה כ-121 אלף נוסעים, ירדה ב-9%. 

המדינות אליהן טסו מישראל בחודש אפריל הן טורקיה (בעיקר כיעד ביניים), ארה"ב (עליה של 15%), צרפת, איטליה, גרמניה, רוסיה, בריטניה, יוון וספרד.