גוגל מציגה: עוזרת אישית לשופינג וסמארטפון ב-400 דולר

(עדכון) • הערב נפתח כנס המפתחים השנתי של גוגל, Google I/O, שנערך בקליפורניה • פיצ'ר חדש יאפשר למשתמשים לא לענות לשיחת טלפון, אך לקבל תמלול של מה שהצד השני אומר, ואף להקליד את המענה

סונדאר פיצ'אי,./ Stephen Lam , צילום: רויטרס
סונדאר פיצ'אי,./ Stephen Lam , צילום: רויטרס

מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי פתח הערב את כנס המפתחים השנתי של גוגל, Google I/O, שנערך במאונטן וויו, קליפורניה, ואליו הגיעו שבעת אלפים איש. "אנחנו הופכים מחברה שעוזרת לכם למצוא תשובות, לחברה שעוזרת לכם לעשות דברים. הבוקר נציג לכם מוצרים שבנויים על בסיס אמון המשתמשים ופרטיות", אמר פיצ'אי.

בכנס בשנה שעברה גוגל חשפה פיצ'ר מהפכני לעוזרת האישית שלה גוגל אסיסטנט בשם דופלקס, שיאפשר לאסיסטנט לבצע שיחות טלפון בעצמה, באמצעותן תוכל לבצע הזמנות למסעדות או תורים עבור המשתמש באופן עצמאי. הפעם, פיצ'אי חשף פיצ'ר בשם Duplex on the web באמצעותו העוזרת יכולה לבצע הזמנות אינטרנטיות באופן אוטומטי. פיצ'אי הדגים כיצד ניתן לבקש מהאסיסטנט להזמין מכונית להשכרה, וכל תהליך ההזמנה מהאתר יקרה באופן אוטומטי, כשבמהלכו האסיסטנט תמלא את פרטי המשתמש, ואף תבחר את המכונית החביבה עליו עבורו ותמלא את תאריכי הטיול, לפי מידע מתכתובות הג'ימייל שלו. בנוסף, גוגל הכריזה על שיפור במהירות האסיסטנט שיאפשר לה לעבד במהירות גבוהה בהרבה פקודות קוליות מורכבות, ועל גבי מספר אפליקציות.

"מצב נהיגה" באסיסטנט יקל על ניווט ליעדים שמופיעים בלוח הזמנים של המשתמש, יציע קיצורי דרך לאנשי קשר מועדפים, הצעות לשירים אהובים, ואפשרות לדחות או לקבל שיחות באמצעות הקול. אסיסטנט תאפשר גם לכבות התראות ותזכורות באמצעות הפקודה "Stop".

הפיצ'ר Live Caption יאפשר לקבל כתוביות אוטומטיות עבור כל סרטון או פודקאסט, כולל סרטונים שהמשתמשים עצמם צילמו. הפיצ'ר Live Relay יאפשר למשתמשים לא לענות לשיחת טלפון, אך לקבל תמלול של מה שהצד השני אומר, ואף להקליד את המענה, כאשר הפיצ'ר יקריא את המילים המוקלדות בקול ממוחשב וימשיך את השיחה עם הצד השני. הפיצ'ר עדיין בשלב המחקר וגוגל מקווה להשיק אותו בעתיד.

גוגל השיקה סמארטפון חדש, הפיקסל 3a, במחיר שמתחיל מ-400 דולר מתוך מטרה להציג אלטרנטיבה זולה יותר למותג שבו הושקו עד היום מכשירי יוקרה בלבד. הסמארטפון, עם תצוגה של 5.6 אינץ', מציג פיצ'רים כמו תקריב לתוך תמונות תוך שמירה על רזולוציה גבוהה, שימוש בגוגל אסיסטנט, גיבוי חינם של התמונות בגוגל פוטוס, סינון אוטומטי של שיחות ספאם ושימוש ב-AR כדי להדריך את המשתמשים בגוגל מאפס בהליכה ברגל. לדברי גוגל, בזכות אופטימיזציה של השימוש בסוללה על בסיס למידת השימושים של המשתמש, טעינה מלאה מאפשרת חיי סוללה של 30 שעות, וטעינה של רבע שעה בלבד מאפשרת 7 שעות של חיי סוללה. בנוסף, הושק גם פיקסל 3a XL עם תצוגת 6 אינץ' שמתחיל ממחיר של 480 דולר.

גוגל השיקה מכשיר נוסף - Nest Hub Max תצוגה שמהווה את מרכז הבית החכם ומאפשרת שליטה בכל המכשירים, ובנוסף מאפשרת וידאו צ'ט, הצגת תזכורות, נגינת מוזיקה אותה ניתן לעצור באמצעות הנפת היד בלבד, קבלת המלצות אישיות למוזיקה ותכניות טלוויזיה ועוד.

בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה למובייל אנדרואיד Q יהיו פיצ'רים עבור סמארטפונים מתקפלים שצפויים להיות מושקים השנה - מכשירים שעוברים ממצב טאבלט לסמארטפון באמצעות קיפול. פיצ'ר אחד יאפשר ריבוי משימות, כלומר להפעיל מספר אפליקציות בו זמנית על גבי המסך במצב הטאבלט, ופיצ'ר נוסף יאפשר "המשכיות" בין מצב הטאבלט והסמארטפון, כך שהאפליקציות ימשיכו לפעול ללא עיכוב גם במעבר בין מצבים. העדכון לאנדרואיד יאפשר הגדרות פרטיות ואבטחה נוספות, ובין היתר ניתן יהיה לבחור לאפשר לאפליקציות לאסוף מידע על מיקום המכשיר רק כשהן פועלות. בנוסף, העדכון יאפשר שימוש במצב חשוך (Dark Theme).

מצב Focus יאפשר לבחור אפליקציות מסוימות שמסיחות את דעת המשתמש ולהפסיק את פעולתן בזמן שבו הוא רוצה להתרכז. כלים לבקרת הורים יאפשרו לבחון כל אפליקציה שהילד רוצה להתקין, לבדוק באילו אפליקציות הוא מבלה, ולהחיל הגבלות על הזמן שבו הוא יכול להשתמש במכשיר.

בפתיחת הכנס הוכרזו חידושים שמגיעים לחיפוש גוגל, בהם ההופעה של מודלים בתלת ממד בתוצאות החיפוש, האפשרות לראות את המודלים מזוויות שונות ואף פיצ'ר מציאות רבודה שמאפשר למקם אותם בסביבה הפיזית. בכנס נערכה הדגמה בה חיפוש של "כריש לבן" העלה מודל תלת ממד של הכריש, ולאחר מכן הראו על המסך כיצד ממקמים אותו על במת הכנס, ובאופן זה ניתן להבין את גודלו. בתוצאות החיפוש יחלו להופיע גם פודקאסטים, שיעלו בתוצאות החיפוש בהתאם לתוכן שבהם ולא רק לכותרת, וניתן יהיה להאזין להם מתוך תוצאות החיפוש.

הפיצ'ר Full Coverage משתמש בלמידת מכונה כדי להציע בתוצאות החיפוש זוויות שונות לכל סיפור, כמו ציר זמן של אירועים, לאנשי מפתח שמעורבים, ויציף תוכן הכולל ציוצים, מאמרים ופודקאסטים.

חידושים באפליקציית גוגל לנס יאפשרו לצלם תפריט, כאשר האפליקציה תסמן בתמונת התפריט את המנות הפופולריות במסעדה, ואף תאפשר לראות תמונות של המנות. באמצעות האפליקציה ניתן יהיה גם לצלם את הקבלה בסוף הארוחה, ולקבל חישוב אוטומטי של הטיפ. כחלק מאפליקציית GoogleGo, שנועדה למשתמשי סמארטפון חדשים במדינות מתפתחות, גוגל לנס תאפשר גם לצלם שלטים, ותנתח את הטקסט שבתמונת השלט ותוכל להקריא את הטקסט בקול או לתרגם אותו.

בנוסף, גוגל משפרת את הגישה להגדרות הפרטיות, והיא תתאפשר באמצעות לחיצה על תמונת הפרופיל של חשבון הגוגל של המשתמש. גוגל משיקה גם מצב גלישה בסתר באפליקציית המפות, שיאפשר שפעילות המשתמש באפליקציה לא תיאסף לחשבון שלו.

לסיום, גוגל הודיעה על מחקר שחטיבת הבינה המלאכותית שלה ערכה, במסגרתו הצליחה לבנות מערכת שבחנה סקירות CT והצליחה לזהות באופן אוטומטי סרטן ריאות בשלב מוקדם. 

גוגל הצהירה שהיא משתמשת בגישה חדשה לגבי בינה מלאכותית בשם TCAV שמטרתה להפחית את ההטיות של הטכנולוגיה, ותאפשר לה לגלות, למשל, אם מערכת בינה מלאכותית הסיקה בטעות שרופאים צריכים להיות גברים מכיוון שנתקלה רק בדאטה על רופאים גברים, כדי לתקן את ההטיה. גוגל הכריזה על הפיכת TCAV לקוד פתוח כדי שתהיה נגישה לכל מי שרוצה להשתמש בה.

חמישה מהמוצרים שהוכרזו הערב פותחו במשרדי גוגל בישראל, בשיתוף פעולה עם צוותים בחו"ל - Live Relay, Live Caption, גוגל לנס עבור אפליקציית GoogleGo, עדכון לכלי חיזוי השטפונות של גוגל והפרויקט המחקרי Euphonia, שמטרתו לסייע לאנשים לקויי דיבור לתקשר, באמצעות אימון של בינה מלאכותית להבין את הדיבור שלהם ולתמלל אותו.