פריגו מציגה את האסטרטגיה החדשה, רוכשת חברה ב-750 מיליון דולר ומוכרת פעילות ב-185 מיליון דולר

החברה עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הראשון וסיפקה תחזיות פושרות להמשך 2019 • המנכ"ל מורי קסלר: בנינו תוכנית להמציא מחדש את החברה, במטרה לייצר ערך קבוע ובר-קיימא לבעלי המניות

מורי קסלר מנכל פריגו / צילום: רויטרס
מורי קסלר מנכל פריגו / צילום: רויטרס

פריגו מציגה את האסטרטגיה החדשה, רוכשת חברה ב-750 מיליון דולר ומוכרת פעילות ב-185 מיליון דולר. 

החברה עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הראשון וסיפקה תחזיות פושרות להמשך 2019; המנכ"ל מורי קסלר: "בנינו תוכנית להמציא מחדש את החברה, במטרה לייצר ערך קבוע ובר-קיימא לבעלי המניות". 

חברת התרופות פריגו  מפרסמת היום (ה') שלל דיווחים ומנייתה עולה ב-4% במסחר בבורסת ניו יורק. המניה היא דואלית, אך בבורסה בת"א יגיבו המשקיעים לדיווחים רק ביום ראשון הקרוב, לאחר שיחזרו מחופשת החג.

החברה תערוך יום משקיעים בניו יורק על מנת להציג את האסטרטגיה ארוכת הטווח שלה, תחת ניהולו של המנכ"ל הנוכחי מורי קסלר, שנכנס לתפקיד לפני מספר חודשים ושם דגש על תחום ה-Self Care. לצד מספר נקודות מפתח באסטרטגיה, פריגו גם סיפקה לראשונה תחזית לשנת 2019: החברה צופה הכנסות של 4.6-4.7 מיליארד דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 3.65-3.95 דולר למניה - נמוך מתחזיות האנליסטים, שציפו להכנסות של 4.71 מיליארד דולר ורווח של 4.20 דולר למניה. לתחזית הרווח יש אפסייד פוטנציאלי של 10-35 סנט למניה, מרכישה עליה דיווחה היום (ה') פריגו, מהאפשרות להשיק גרסה גנרית למשאף ProAir של טבע ומחסכונות שהחברה עשויה להשיג.

ברבעון הראשון של 2019, ההכנסות הסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר, ירידה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל ושל 1% בנטרול השפעת שערי חליפין; בכך עקפה פריגו מעט את תחזיות האנליסטים. הרווח הנקי Non-GAAP למניה ברבעון הגיע ל-1.07 סנט, גבוה מתחזיות האנליסטים שציפו ל-94 סנט בלבד. בסך הכול הסתכם הרווח הנקי Non-GAAP ב-146 מיליון דולר, ירידה של 18.3% ביחס לרבעון המקביל. הרווח החשבונאי (GAAP), לפני נטרול של סעיפים שונים, היה 64 מיליון דולר, ירידה של 20.9%.

החטיבה המרכזית של פריגו, תחום הבריאות לצרכן, רשמה ירידה של 7.1% בהכנסות ל-351 מיליון דולר וירידה של 17.2% ברווח התפעולי ל-54 מיליון דולר.

פריגו נמצאת במצב של חוסר ודאות תקופה ארוכה, לאחר שבשנים האחרונות התחלפו בה מספר מנכ"לים, והיא התקשתה להתאושש מחולשתה הפיננסית וחולשה בשוק הגנרי בארה"ב. המנכ"ל הנוכחי קסלר הציג היום את האסטרטגיה שלו וחוזר על מחויבות החברה לפצל את עסקי תרופות המרשם (Rx) כאשר כעת מדברים על השלמת הפיצול בסוף 2019 או ב-2020 (בעבר דובר על 2019). לפי דיווחים, ישנם מספר מתעניינים ברכישת העסק שחלקו פועל בישראל, תמורת כ-2.5 מיליארד דולר. בכך מתכננת פריגו להתמקד בעסקי הליבה שלה תוך יצירת ערך לבעלי המניות.

במקביל, פריגו דיווחה היום על מכירה של פעילות אחרת ורכישת חברה. פריגו תמכור את תחום הבריאות לבעלי החיים ל-PetIQ תמורת 185 מיליון דולר במזומן כחלק מהרצון להתמקד בתחום הצרכני. פריגו נכנסה לתחום ב-2012 כששילמה 285 מיליון דולר תמורת חברה העוסקת בו, וב-2013 הרחיבה את פעילותה עם רכישה נוספת ב-160 מיליון דולר. עסקי בעלי החיים תרמו לפריגו הכנסות של 94 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 8 סנט למניה ב-2018.

במקביל פריגו תרכוש חברה ב-750 מיליון דולר במזומן: חברת Ranir Global Holdings שצפויה להכניס את פריגו לתחום צרכני משיק. החברה הנרכשת היא חברה פרטית שמוכרת מוצרים לתחום הפה והשיניים, ולדברי קסלר, "התוספת של Ranir לפריגו מדגימה מרכיב משמעותי באסטרטגיה החדשה שלנו, האצה של הצמיחה באמצעות כניסה לקטגוריות self-care חדשות. אני לא יכול להדגיש עד כמה אנו מאמינים בהזדמנות הקיימת בשילוב שתי החברות". היקף העסקה יגיע כאמור ל-750 מיליון דולר, או 685 מיליון דולר בניכוי הטבת מס. החברה הנרכשת הניבה הכנסות של 287 מיליון דולר ב-2018 וצפויה לתרום לרווחי פריגו ב-2019, תרומה של 10 סנט לרווח הנקי Non-GAAP למניה בהנחה שהעסקה תושלם ברבעון השלישי.

מלבד זאת, פריגו כוללת באסטרטגיה החדשה שלה השקעה של מעל 250 מיליון דולר בקיבולת ובטכנולוגיה על מנת לענות על ביקושי הצרכן, בין היתר בתחום תרכובות המזון לתינוקות; תוכנית להתרחב בתחום המסחר המקוון; השקת "פרויקט מומנטום" - חיסכון של 100 מיליון דולר עלויות בשנה שיושגו תוך שלוש שנים; כניסה לשיתופי פעולה שונים; השקת מוצרים חדשים בהיקף כולל פוטנציאלי של 500 מיליון דולר ועוד. לדברי קסלר, "התחלנו תהליך של טרנספורמציה כדי לתפוס מחדש את מה שאנחנו מכנים 'היתרון של פריגו'. הצוות עבד קשה בחודשים האחרונים, ניתח את האתגרים, ובנה תוכנית להמציא מחדש את החברה. המטרה הפיננסית שלנו היא להציג החזר קבוע ובר קיימא לבעלי המניות בדומה לחברות אחרות בתחום הצרכני. אנו מאמינים שהמהלך יוביל לערך משמעותי לבעלי המניות".

פריגו נסחרת בניו יורק ובת"א בשווי של 6.9 מיליארד דולר. החברה איבדה 75% משוויה מאז שמחיר המניה הגיע לשיא בשנת 2015. חלק מהירידה בחודשים האחרונים מיוחס לשומת מס בגובה 1.9 מיליארד דולר שהוצאה לחברה באירלנד, ובשבוע שעבר נוספה לכך שומת מס נוספת, בארה"ב בגובה 843 מיליון דולר.