"עלות ההשתתפות באירוויזיון למתחרה היא כחצי מיליון שקל"

כך אמרה אתמול טלי אשכולי, המפיקה הראשית של אירועי האירוויזיון, באירוע "ECONOVISION" של "גלובס" בשיתוף בנק הפועלים • "ההקמה של האירוויזיון לקחה 45 ימים, לפרק ייקח 96 שעות"

טלי אשכולי, המפיקה הראשית של אירועי האירוויזיון, בכנס "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף
טלי אשכולי, המפיקה הראשית של אירועי האירוויזיון, בכנס "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף

"האירוויזיון הוא אירוע ייחודי, כי הוא לא כולל רק את שלושת המשדרים עצמם אלא כל מה שסובב אותם לאורך שבועיים - המון אירועים והתרחשויות, וכל מה שמסביב מהווה כרטיס ביקור של ישראל" - כך אמרה אתמול (שבת) טלי אשכולי, המפיקה הראשית של אירועי האירוויזיון בתאגיד השידור הישראלי "כאן", באירוע "ECONOVISION" של "גלובס" בשיתוף בנק הפועלים.

אשכולי סיפרה על האירוע הצפוי: "בבמה המרכזית יש 7,280 מקומות בביתן 2. זה קטן יחסית לאולמות באירופה אבל נראה מדהים. את הגרין רום הוצאנו מחוץ לאולם כדי לאפשר לכמה שיותר צופים לשבת, ובנינו אותו בביתן 1. מדובר ב-1,200 עובדים בתחרות, והרוב ישראלים. גם הלוגיסטיקה מורכבת - 450 קונטיינרים. ההקמה לקחה 45 ימים, לפרק ייקח 96 שעות. האבטחה היא ברמות של שדה תעופה".

אשכולי סיפרה כי בעבר היא ניהלה את המחלקה לזמר עברי במשרד התרבות, ועל-מנת לעזור לאירוויזיון, המחלקה החלה לפני 16 שנה לארגן את המסיבה הישראלית באירוויזיון, בכל מיקום שבו התחרות התרחשה. "זה אירוע שמראה את ישראל כמו שאנחנו אוהבים אותה - עם די.ג'יים ישראלים ואוכל ישראלי", אמרה.

טלי אשכולי ויזהר כהן באירוע "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף
 טלי אשכולי ויזהר כהן באירוע "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף

"כשעזבתי את משרד התרבות, התחלתי לגייס חסויות לאמנים ולמשלחת המשתתפים, כיוון שזה יוצא הרבה כסף, וככל שיש יותר משאבים, הנוכחות על הבמה יותר טובה. דמי השתתפות הם כחצי מיליון שקל, עלות מימון השתתפות למשלחת 1.55 מיליון שקל, עלות של 100 אלף שקל לקליפ הרשמי, תשלום של עשרות אלפי שקלים לכל אחד מאנשי הצוות המקצועי, עלות של 50 אלף שקל לקידום לפני האירוויזיון באירופה, וככל שעושים יותר, מגיעים ליותר קהל פוטנציאלי", הסבירה אשכולי.

לדבריה, "ב-2014 היה האירוויזיון האחרון שהופק על-ידי רשות השידור, שהייתה בפירוק, וחשבתי שאנחנו חייבים להשתתף גם אם נסיים מקום אחרון בכל שנה, כי זו אמירה. ואז הבאתי את קשת וטדי הפקות לתמונה, בדמות 'הכוכב הבא לאירוויזיון'. אנשי קשת למדו והתמקצעו בנושא, ודורון מדלי הוביל את הדרך הזו כמה פעמים ועשה על זה דוקטורט, וזה חשוב, כי כשמכירים את המנגנון, יודעים לנצח ולפצח אותו".

אשכולי סיפרה גם על מופע משתתפי האירוויזיון בישראל, שהפיקה בשנים האחרונות, ועל השפעתו החיובית על ההסברה הישראלית. "Israel Calling זה פרויקט שרץ כבר שלוש שנים. גילינו רצון של האמנים שמשתתפים באירוויזיון לחשוף את עצמם כמה שיותר בפני כל המצביעים הפוטנציאליים, והחלטנו להביא אותם לישראל. פנינו למשרד התיירות ולמשרד החוץ ולמשרדי ממשלה נוספים שזיהו את הפוטנציאל להביא לפה מעצבי דעת קהל, כי לאמנים האלה יש עוקבים רבים ברשתות החברתיות, וכשהם מגיעים לארץ וחווים אותה כמו שאנחנו מכירים אותה, אין שגריר טוב מזה לישראל. איתם הבאנו את ראשי המשלחות ועיתונאים ובלוגרים מובילים. לקחנו אותם לטיולים ולנטיעות. רבים מהם חזרו לנפוש בארץ".

*** גילוי מלא: האירוע נערך בשיתוף ובחסות בנק הפועלים