נציגי סרצ'לייט ומחזיקי אג"ח ביקום ממשיכים לחפש מתווה השקעה מוסכם

הצדדים צפויים להיפגש היום ומחר בניסיון להשיג הסכמה על מתווה מעודכן להשקעת קרן ההשקעות האמריקאית בבעלת השליטה בבזק • בשבוע שעבר האריכה סרצ'לייט את המועד האחרון לאישור עסקה עד יום שישי הקרוב, לאחר שמחזיקי אג"ח ג' של ביקום דחו ברוב ענק את הצעת ההשקעה הראשונה שלה

נמשכים המגעים בין נציגי הקרן הזרה סרצ'לייט לנציגות מחזיקי איגרות החוב של חברת בי קומיוניקיישנס (ביקום), בניסיון להשיג הסכמה על מתווה מעודכן להשקעת הקרן בחברה, בעלת השליטה בקבוצת התקשורת בזק. היום ומחר מתוכנות פגישות בין הצדדים, במטרה לנסות ולהגיע למתווה השקעה מוסכם, שיומלץ על ידי הנציגות לכלל המחזיקים.

לצדדים לוח זמנים דחוק, שנובע מהודעתה של סרצ'לייט מהשבוע שעבר, להאריך את המועד האחרון לאישור העסקה עמה ליום שישי הקרוב (17.5). הארכה זו הושגה לאחר שקודם לכן דחו מחזיקי אג"ח ג' של ביקום  ברוב של 80% את הצעת ההשקעה הראשונה שהגישה להם קרן ההשקעות האמריקאית.

ביקום מחזיקה ב-26.34% ממניות בזק , ששוויין הבורסאי עומד כיום על 1.9 מיליארד שקל, לאחר שנשחק בכ-37% בשנה האחרונה. בנוסף מחזיקה ביקום בכ-700 מיליון שקל במזומן, כאשר כנגד נכסים אלו רשומים חובות של כ-2.47 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח.

לביקום שתי סדרות אג"ח. הסדרה המרכזית מביניהן היא סדרה ג', בהיקף של 2.24 מיליארד שקל ערך נקוב, שמתוכננת להיפרע ברובה (70%) רק בחודש נובמבר 2024. הסדרה השנייה היא סדרה ב', שהיקפה 226 מיליון שקל ערך נקוב בלבד. סדרה זו הייתה אמורה להיפרע כבר בחודש שעבר, אולם פירעון זה נדחה בידי דירקטוריון ביקום עקב מחיקות הענק שביצעה בזק בדוחות הרבעון הרביעי ושהובילו לשחיקה בהון העצמי של ביקום וביחסי הכיסוי שלה.

הצעתה הראשונית של סרצ'ילייט התבססה על מתווה של הזרמת הון של 300 מיליון שקל לביקום, הקדמת פירעון חלק מהחוב לאג"ח ג' של החברה והתחייבות למחזיקי האג"ח לפירעון מלוא החוב כלפיהם במועדו. ההצעה כללה פירעון מלא של החוב לאג"ח ב' על סך של 226 מיליון שקל, ובמקביל תשלום של 274 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ג', שיהווה הקדמה של 82% מתשלומי הקרן של השנים 2020-2021 (יתרת הקרן לשנים אלו בסך של 62 מיליון שקל תידחה לסוף חיי האג"ח).

מחזיקי האג"ח מסדרה ב', שיקבלו פדיון מלא מיידי, אישרו את הצעתה של סרצ'לייט ברוב של 75%. עם זאת, מחזיקי אג"ח ג' דחו כאמור את ההצעה ברוב ענק בעקבות התנגדות שהציגה נציגות המחזיקים. התנגדות זו נבעה מדרישת הנציגות כי הקרן תגדיל את היקף ההזרמה לביקום, כך שביום השלמת ההסדר היחס בין החוב הפיננסי של בי קום לבין נכסיה (LTV) יהיה בשיעור נמוך יותר מזה שהתבטא בהצעת הקרן האמריקאית.

בין היתר תידון ביומיים הקרובים האפשרות שבה אינטרנט זהב תשקיע חזרה בביקום סכום משמעותי מהתקבול שלה בעסקה ומיתרות הנזילות שלה ולמעשה תישאר שותפה של סרצלייט. ההשקעה של אינטרנט זהב שנבחנת הינה השקעה שלה באג"ח של ביקום וגם במניות החברה.

ל"גלובס" נודע כי במשא ומתן היום ומחר ייצגו את סרצ'לייט עורכי הדין אודי סול ואילנית לנצמן ממשרד הרצוג פוקס נאמן וכן בנקאי ההשקעות תומר ראבד מבנק RBC.