ענקית הפלדה הגרמנית טיסנקרופ הודיעה על שינוי מבני וביטול המיזוג עם טאטא ההודית; המניה צונחת

במקום המיזוג הוחלט להפוך את הקבוצה לחברת החזקות, ולהוציא לבורסה את חטיבת המעליות הרווחית • במסכם ארגון מחדש בחברה, צפויים פיטורים של 6,000 עובדים - כ-4% מעובדי טיסנקרופ

צוללת של טיסנקרופ בעיר הנמל הגרמנית קיל / צילום: רויטרס
צוללת של טיסנקרופ בעיר הנמל הגרמנית קיל / צילום: רויטרס

טיסנקרופ תמשיך לחפש שותפות לפעילויות הפלדה שלה, לאחר שנסוגה מתוכניתה למזגן עם פעילויות הפלדה האירופיות של החברה ההודית טאטא סטיל , לדברי המנכ"ל גידו קרקהוף בדברים שהתפרסמו אתמול (א'). בשעה זו צונחת טיסנקרופ  בבורסת פרנקפורט בכ-7%. 

ביום ו' נטש קרקהוף תוכנית ארגון מחדש, שאחד מרכיבי המפתח שלה היה המיזוג, והחליט במקום זאת להפוך את הקבוצה, שמייצרת מגוון מוצרים - מפלדה ועד צוללות - לחברת החזקות ולהוציא לבורסה את חטיבת המעליות הרווחית.

לאחר מכן הגיע קרקהוף להסכמה עם איגודי העובדים על אופן ההתנהלות העתידית לגבי האסטרטגיה החדשה שלו, שבמסגרתה יקוצצו 6,000 משרות - כ-4% ממצבת כוח האדם של טיסנקרופ. ב-21 במאי תוצג התוכנית בפני המועצה המפקחת של טיסנקרופ.

בשל התנגדות הרגולטורים של האיחוד האירופי, נטשה טיסנקרופ את התוכנית שגיבשה לפני זמן רב למזג את פעילות הפלדה שלה עם פעילויותיה האירופיות של טאטא סטיל, בעסקה שהיתה יוצרת את היצרנית השניה בגודלה באזור לאחר ארסלור-מיטאל.

"כמובן שלגבי הפלדה אנחנו תרים אחר אופציות קונסולידציה אחרות", אמר קרקהוף למהדורה המקוונת של יומון העסקים הנדלסבלט. "אך בשל עמדתה הנוכחית של נציבות האיחוד האירופי, איני רואה אפשרות למיזוגים גדולים יותר. כתוצאה מכך, אנו נמשיך להיות בעלת המניות העיקרית".

טיסנקרופ, שהזהירה כי תדווח על תזרים מזומנים שלילי בגין השנה הנוכחית, מחפשת זריקת עידוד פיננסית באמצעות הנפקה חלקית בבורסה של חטיבת המעליות שלה.

"אנחנו נתחיל לקדם את זה במהירות ובמרץ, ולאחר מכן נראה מהו הרגע הנכון", אמר קרקהוף להנדלסבלט.

בתשובה לשאלה האם יכולים המשקיעים לצפות לדיבידנד מיוחד מתקבולי ההנפקה החלקית, השיב קרקהוף: "אנחנו רוצים לחזק את המאזן של טיסנקרופ כדי שיהיה לנו מרחב תמרון גדול יותר לארגון מחדש. לזה יש עדיפות מוחלטת".

בעלי מניות אקטיביסטים דורשים בקולניות שטיסנקרופ תממש רווחים מחטיבת המעליות שלה, שאת שוויה מעריכים אנליסטים בסכום של עד 14 מיליארד אירו (15.7 מיליארד דולר) - פי שניים משווי השוק של החברה-האם.