ברק רוזן ועמוס לוזון משקיעים 17.5 מיליון שקל בחברת הקנאביס פנאקסיה

ההשקעה של קבוצת המשקיעים תתבצע בשלד הבורסאי הרודיום, שצפוי למזג לתוכו את חברת פנאקסיה ישראל, בעלת מפעל ייצור ובית מרקחת לקנאביס • ההשקעה תתבצע במחיר המשקף הנחה של 15% על מחיר מניית הרודיום במועד החתימה על ההסכמים

ברק רוזן, מבעלי השליטה בחברת הנדל"ן ישראל קנדה, מרחיב את השקעתו בתחום הקנאביס בישראל. אחרי שהודיע לפני מספר חודשים על הובלת קבוצת משקיעים שתרכוש שליטה בחברת גידול הקנאביס קנביט, כעת מוביל רוזן השקעה של 17.5 מיליון שקל בשלד הבורסאי הרודיום, שעומד למזג לתוכו את חברת פנאקסיה ישראל, בעלת מפעל ייצור ובית מרקחת לקנאביס.

ההשקעה של רוזן ושותפיו בקנביט אמורה לצאת לפועל בשבועות הקרובים, בעוד שההשקעה בפנאקסיה תצא לפועל עם המיזוג של החברה לתוך הרודיום. קבוצת המשקיעים בהרודיום כוללת, נוסף על רוזן עצמו, גם את קרן מרצי'נסון הקנדית; דנה אביב, בתו של הקבלן משה אביב ז"ל; וכן איש הנדל"ן אלי מישל רוימי.

4 מיליון שקל מתוך הסכום האמור תגייס הרודיום מהחברה הבורסאית לוזון נדל"ן. השקעת לוזון נדל"ן תבוצע בתנאים דומים לאלו של קבוצת המשקיעים בראשות ברק רוזן, וגם היא תצא לפועל ביום המיזוג בין הרודיום לבין פנאקסיה. לוזון נדל"ן נמצאת בשליטת קבוצת לוזון. החברה (לשעבר "נץ מלונות") עוסקת במימון פרויקטים של נדל"ן. שווי השוק שלה עומד על כ-50 מיליון שקל והונה העצמי הסתכם בסוף מרץ בכ-84 מיליון שקל.

בתחילת החודש דיווחה לוזון כי הדירקטוריון החליט על ביצוע השקעות בחברות ציבוריות בתחום הקנאביס, עד לגובה של כ-10% מההון העצמי שלה.

לדברי פנאקסיה, כספי ההנפקה ישמשו את החברה להשלמת ההיערכות לקראת יצוא לאירופה, ולהמשך התרחבות וצמיחה של הפעילות העסקית של החברה. ההשקעה של רוזן ושותפיו תתבצע במחיר של 4.69 שקלים - מחיר המשקף הנחה של 15% על מחיר מניית הרודיום במועד החתימה על ההסכמים. היום צנחה מניית הרודיום ביותר מ-5% למחיר של 5.1 שקלים.

כיום, טרם המיזוג עם פנאקסיה, נסחרת הרודיום  לפי שווי שוק של 72 מיליון שקל, המעניקים לחברה הממוזגת שווי של כ-290 מיליון שקל. אם יאושר יצוא הקנאביס מישראל, ופנאקסיה תבצע יצוא בפועל, יוקצו לבעלי פנאקסיה המקוריים מניות נוספות, שבשקלולן יהיה לחברה הממוזגת שווי של 480 מיליון שקל. פנאקסיה מסרה כי לרוזן ניתן דיסקאונט של 15% על שווי החברה ביום החתימה.

רווח תיאורטי של 550% בקנביט

ההשקעה האחרת של רוזן ושותפיו בתחום הקנאביס, בחברת קנביט הבורסאית, אמורה לעמוד על סכום של 32 מיליון שקל (כאמור, ההשקעה הוכרזה אך טרם יצאה לפועל). באופן תיאורטי מורווחים כיום רוזן ושותפיו על ההשקעה בקנביט  550%, או 176 מיליון שקל, לפי מחיר המניה הנוכחי. רוזן וקבוצתו יקבלו 13.2 מיליון מניות קנביט, מה שאומר כי מספר המניות בחברה צפוי כמעט להכפיל את עצמו כשההשקעה תצא לפועל.

ההודעה על השקעתו הצפויה של רוזן בפנאקסיה מגיעה יום אחרי ששתי החברות, קנביט ופנאקסיה, הודיעו על שיתוף פעולה ביניהן, שבמסגרתו פנאקסיה תרכוש מקנביט שישה טונות של חומר גלם לצורך עיבודו לשמן ליצוא לאירופה, תמורת סכום כולל של 30 מיליון שקל לאורך שלוש שנים.

קנביט נמצאת בשלבי ההקמה האחרונים של פעילות הקנאביס שלה, והוצאת ההסכם לפועל תלויה כמובן בכך שהיא תצליח ליצר קנאביס לשביעות רצון הרגולטורים הישראלים והאירופאים הרלוונטיים עד למועד המיועד של תחילת ההסכם - הרבעון השני של 2020.

פנאקסיה ישראל כבר פועלת בשוק הקנאביס הישראלי, ושתי החברות ממתינות יחד לאישור הסופי של תקנות יצוא קנאביס מישראל, ולתחילת היצוא בפועל, אירוע הצפוי להתרחש לא לפני סוף 2019.

פנאקסיה דיווחה בתחילת מאי על הנמכת תחזיות ההכנסות שלה, לקראת אסיפת בעלי המניות שצפויה להתקיים בשבועות הקרובים לצורך אישור עסקת המיזוג לתוך הרודיום. פנאקסיה מעריכה כי תרשום הכנסות של 35-40 מיליון שקל ב-2019, לעומת הכנסות צפויות של 48 מיליון שקל בדיווחים קודמים.

2019 היא שנה שבה פנאקסיה אמורה לפעול בשוק הישראלי בלבד, והיא הסבירה כי ההבדל בתחזיות נובע מהכניסה האיטית מן המתוכנן של רפורמת הקנאביס הישראלית לתוקף.