היועץ המשפטי החדש של מחלקת החקירות ברשות ני"ע: עו"ד אבי ארוניס

עו"ד אבי ארוניס, פרקליט ותיק ברשות ני"ע, מחליף בתפקיד את כוכב "פרשת המסרונים", עו"ד ערן שחם-שביט, שהודיע לאחרונה על פרישתו מרשות ני"ע • ארוניס השתתף בישיבות שהתקיימו אצל היועמ"ש מנדלבליט בפרשת 4000 בטרם קבלת ההחלטה האם להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את רה"מ נתניהו

עו"ד  אבי ארוניס / צילום: שלומי יוסף
עו"ד אבי ארוניס / צילום: שלומי יוסף

עו"ד אבי ארוניס מונה ליועץ המשפטי החדש של מחלקת החקירות ברשות ניירות ערך. ארוניס מחליף בתפקיד את כוכב "פרשת המסרונים", עו"ד ערן שחם-שביט, שהודיע לאחרונה על פרישתו מרשות ניירות ערך.

ארוניס ייכנס לתפקידו ביום ראשון, ואולם כבר היום הוא הופיע בבית המשפט בדיון שהתקיים בנוגע לתנאים המגבילים שיוטלו על מנכ"ל נטו, עמי גולדין, במסגרת חקירתו בחשד לשימוש במידע פנים של חברת האחים נאוי.

עו"ד ארוניס, פרקליט ותיק במחלקת ניירות ערך, השתתף גם בישיבות שהתקיימו אצל היועמ"ש אביחי מנדלבליט בפרשת 4000, בטרם קבלת ההחלטה האם להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את ראש הממשלה בנימין נתניהו. כפי שנחשף ב"גלובס", ארוניס היה חלק מהצוות שליווה את הפרקליטות בעת קבלת ההחלטות בתיק 4000.

ארוניס גם הופיע בחלק מהדיונים שהתקיימו בנוגע לחילוט רכושם של בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ במסגרת אותה פרשה, כאשר במהלך אחד הדיונים התגלע עימות בינו לבין פרקליטו של אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, שהטיח בארוניס: "אתה בריון, אתה מתנהג כשוטר ולא כפרקליט".

עוד ליווה ארוניס את חקירות פרשת השוחד בסימנס-חברת החשמל וכן את חקירתו של שר הרווחה חיים כץ בפרשת יחסי "התן וקח" לכאורה שניהל עם איש שוק ההון מוטי בן-ארי, שנחשב למקורבו של המיליארד קובי מימון.

ארוניס כאמור מחליף את עו"ד שחם-שביט כיועץ המשפטי במחלקת החקירות של רשות ניירות ערך, שבראשה עומדת כיום ציפי גז. זאת, לאחר שבמארס השנה הודיע עו"ד שחם-שביט, ליו"ר הרשות, ענת גואטה, על התפטרותו מתפקידו.

שמו של עו"ד ערן שחם-שביט עלה לכותרות לפני כשנה, במסגרת "פרשת המסרונים" שנחשפה בפברואר 2018, במסגרתה פורסם בערוץ עשר כי בהארכות המעצר בפרשת בזק (תיק 4000) הוחלפו מסרונים בוואטסאפ בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ שדנה בדיוני המעצר - בין היתר של ניר חפץ ושל שאול אלוביץ - לבין עו"ד שחם-שביט, המייצג באותם תיקים את רשות ניירות ערך, שחקרה ביחד עם המשטרה את הפרשה. 

בעקבות הפרשה הושעה עו"ד שחם-שביט מתפקידו ברשות ניירות ערך, אולם בהמשך שב לתפקידו, וזאת לאחר שבדצמבר האחרון קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים את ערעורו על החלטת בית הדין המשמעתי של עובדי הציבור להדיח אותו מתפקידו עד שנת 2020.

הגם ששב לתפקידו ואף זכה לגיבוי רשות ניירות ערך ולהערכה בקרב רבים בקהילה המשפטית, בחר עו"ד שחם-שביט לפרוש מתפקידו. 

ארוניס הוא מג"ד במילואים בדרגת סגן-אלוף, בעל תואר ראשון ושני במשפטים. במשך כ-6 שנים שימש כפרקליט בפרקליטות מיסוי וכלכלה, שם גם עשה את התמחותו. בין היתר הוא ניהל את התיק נגד אבי קליינר, מנכ"ל חברת ההשקעות עילדב; של סוחר הבורסה יובל כהני; וכן שימש פרקליט יחד עם אחרים בתיק פסגות וכאמור גם בפרשת סימנס ובתיק 4000.