במידרוג מודאגים: "התחלופה הגבוהה בהנהלת מגדל ביטוח ובדירקטוריון עשויה להקשות"

בחברת הדירוג חוששים מהקושי האפשרי שנובע מהשינויים התכופים בקרב ההנהלה, ושלתפיסתם קורה "אל מול סביבה עסקית מאתגרת ומשתנה" • מסייגים: "הפרופיל העסקי החזק של החברה ממתן רעשים"

דורון ספיר / צילום: תמר מצפי
דורון ספיר / צילום: תמר מצפי

בחברת הדירוג מידרוג מודאגים מהתחלופה הגבוהה של המנהלים בקבוצת הביטוח מגדל. בהערת מנפיק מבקרים כלכלני חברת הדירוג את ההתפתחויות בחרה ואומרים כי "התחלופה הגבוהה בהנהלה ובדירקטוריון מגדל חברה לביטוח עשויה להקשות על בנייה והוצאה לפועל של אסטרטגיה אל מול סביבה עסקית מאתגרת ומשתנה". עם זאת, במידרוג מסייגים את האמור ואומרים באותה נשימה כי "מנגד, הפרופיל העסקי החזק של החברה ממתן רעשים אלו ותומך בדירוגה". למגדל דירוג איתן וגבוה בתחזית יציבה.

ההודעה של מידרוג באה על רקע עזיבתו של מנכ"ל מגדל, דורון ספיר, שהודיע על עזיבה זמן קצר לאחר שניר גלעד מונה ליו"ר, במקומו של עודד שריג שמונה במקום יוחנן דנינו ושהיה בתפקיד חודשים מעטים עד שפרש. גם ספיר עוזב את מגדל די מהר, לאחר נכנס לתפקידו רק ביוני אשתקד במקומו של עופר אליהו.

כך, "לדעת מידרוג, תחלופת אנשי מפתח בכירים בתכיפות גבוהה יחסית, עשויה להקשות על החברה לפתח אסטרטגיה יציבה ולהגיב לסביבה העסקית המאתגרת והמשתנה ומשכך עלולה לפגום בפרופיל העסקי הגבוה של החברה, במעמדה התחרותי ובתוצאותיה בטווח הבינוני", הם מפרטים בהערה שפרסמו ביחס למגדל. "סביבה עסקית זו, אשר צפויה להימשך להערכתנו כוללת עקום ריבית מתון, תנודתיות בשווקי ההון, התגברות התחרות במגוון סגמנטים גם כתוצאה משינוי מסוים במודלי ההפצה וחדשנות טכנולוגית" הוסיפו.

עוד ציינו בחברת הדירוג כי להערכתם "היות ושוק הביטוח בישראל מפוקח באופן הדוק, לרבות בענייניי ממשל תאגידי, אנו סבורים כי איכות הממשל התאגידי בחברה עודנה גבוהה. יחד עם זאת, תחלופת אנשי המפתח בטווח זמן קצר יחסית (החלפת 2 יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל תוך שנה) עלולה לפגום באיכות הממשל התאגידי. לחץ על הדירוג עלול להיווצר אם ניווכח כי שינויים תכופים אלה עלולים לפגום בפרופיל הסיכון של החברה ובכריות ההון והרווחיות".

מגדל נמצאת בשליטת שלמה אליהו.