רציו פטרוליום מזנקת ב-16%: פרסמה דוח משאבים מעודכן לבלוק קייצ'ור

השותפות פרסמה דוח הערכת משאבים מעודכן לבלוק שבגיאנה • לפי הדוח של NSAI, בבלוק זוהו עד כה 9 פרוספקטים עם פוטנציאל ליותר ל-2 מיליארד חביות נפט • רציו פטרוליום מחזיקה 25% מהזכויות בבלוק

איתן אייזנברג / צילום: אריק סולטן
איתן אייזנברג / צילום: אריק סולטן

יחידת ההשתתפות של שותפות רציו פטרוליום  זינקה היום בכ-14% במחזור גבוה. זאת לאחר שהשותפות פרסמה דוח הערכת משאבים מעודכן ל"בלוק" קייצ'ור (Kaieteur) שבגיאנה בדרום אמריקה. פרסום הדוח, שהוכן על ידי חברת NSAI, מגיע בהמשך להחלטת אקסון, מפעילת הבלוק, לבצע קידוח אקספלורציה בבלוק.

על-פי הדוח של NSAI, זוהו בבלוק (השטח הימי בו מבוצעים החיפושים) עד כה 9 פרוספקטים (איזורי חיפוש) עם פוטנציאל של יותר מ-2 מיליארד חביות נפט. הנתונים שנכללו בדוח מתייחסים לפענוח חלקי בלבד שבוצע עד כה לסקר הסייסמי שכיסה כ-40% משטח הבלוק.

ברציו מעריכים כי בבלוק קיים פוטנציאל גבוה לגילוי בארות נפט ולכן החליטו בשותפות לשמור על חלקה בבלוק (25%) ולא לממש את הזכות למכור 10% מהזכויות כנגד תשלום חלקה בהוצאות הקידוח הראשון.

בשותפות מעריכים כי הקידוח הראשון צפוי לקראת סוף המחצית הראשונה של שנת 2020 בפרוספקט טנג'ר (הנמצא בתוך הבלוק), אשר הינו בעל פוטנציאל של כ-256 מיליון חביות בהסתברות גיאולוגית גבוהה יחסית של 72% למציאת נפט.

ענקית האנרגיה אקסון, שותפתה של רציו פטרוליום והמפעילה בבלוק קייצ'ור, מצאה עד היום בבלוק הסמוך (ליזה) מעל 5.5 מיליארד חביות נפט ב-13 תגליות, מה שמגדיל כמובן את הסבירות למציאת נפט גם בבלוק קייצ'ור.

רציו פטרוליום מחזיקה 25% מהזכויות בבלוק. אקסון, מפעילת הבלוק מחזיקה 35%, הס 15% והשותף המקומי 25% מהזכויות בבלוק.

אקסון גילתה בגיאנה ב-2015 את מאגר הענק ליזה (LIZA) ומאז היא מפתחת אותו. אקסון צפויה להתחיל להפיק נפט משדה "ליזה" במהלך 2020, ועד 2025 עשויה התפוקה מהשדה להגיע לכ-750 אלף חביות נפט ביום.

הענקית האמריקאית התחייבה לבצע עבור השותפות אקספלורציה בשדה שבו שותפה רציו, שמשתרע על שטח ימי בהיקף של של כ-5,700 קמ"ר (שטח המקביל ליותר מ-14 רישיונות ימיים בישראל) ובתמורה, אם יתגלה מרבץ נפט או גז, אקסון תפתח אותו.

איתן אייזנברג, גיאולוג רציו פטרוליום, מציין כי "בחיי המקצועיים ראיתי מאות פרוספקטים לקידוח ופרוספקט טנג'ר הוא הפרוספקט עם סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר בו הייתי מעורב. קידוח טנג'ר עשוי לפתוח דלת לפעילות אקספלורציה נרחבת ברישיון קייצ'ור".

רציו פטרוליום, שגייסה בהנפקה בבורסה כ-105 מיליון שקל בינואר 2017, היא "אחותה" של שותפות חיפושי הגז רציו (המחזיקה ב-15% ממאגר הגז לוויתן). השותפות המונפקת עוסקת בחיפושי נפט וגז מחוץ למדינת ישראל, בפיתוחם ובהפקתם, בנכסים ימיים בעיקר. מאז ההנפקה זינקה יחידת ההשתתפות שלה בקרוב ל-400% (כולל העלייה היום) ושוויה של השותפות בבורסה הגיע לכ-565 מיליון שקל. מלבד גיאנה, לרציו פטרוליום יש מוקדי פעילות גם בסורינאם (20% בזיכיון) באירלנד ובפיליפינים.

מי ששולט ברציו פטרוליום (השותף הכללי) הם בעלי השליטה ברציו - משפחת לנדאו (50% מהשותף הכללי), ומשפחת רוטלוי (50%). מנכ"ל השותפות הוא איתי רפאל והגיאולוג אייזנברג משמש כיועץ בכיר.